
Vid Saltholmen ska avgångshållplatsen tydligen flyttas ut i gatan för att man ska få en rak hållplats som kan handikappanpassas. Undrar bara hur de har tänkt sig att det ska fungera med biltrafiken. Ska bilarna stå bakom vagnen hala tiden den står där eller ska vagnen kanske inte köras fram förrän strax före avgång. Det här betyder ju också att det blir ännu lite längre från båtarna till vagnen. Tänk om vi hade haft tvåriktningsvagnar. Då hade man kunnat dra ned spåren till en säckhållplats alldeles intill kajen.

Och så ska hållplatsen tydligen byta namn också. Undrar just vad hållplatsen på bilden nedan ska heta då?



Vid Hinsholmen ser det nu ut så här.

Rondellen är inte riktigt färdig än. Äntligen blir det signaler här igen.

Det verkar faktiskt som om Stefan hade rätt om Käringberget och Berga. Hållplatsen mot stan är upprustad men hållplatsen utåt har man inte gjort något med. På bilden nedan ser man hur bygget av ny hållplats pågår före korsningen. Lägg därtill att man inte har gjort något med hållplatserna vid Berga, så kan man ju misstänka att den ska bort.


Vid Hagen är hållplatserna ombyggda.

Ska det vara så svårt att skylta rätt?


Sån här klåfingrighet blir man rätt förbannad på. Sedan 1907 har den här hållplatsen hetat "Nya Varvet". Vad jag vet har det inte inträffat något som gör att inte det namnet skulle duga längre.
