Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Inlägg av Olle »

MD som näringsställe betraktat ligger inte högt på min lista men som mjukglassefterrättsställe är det helt ok tycker jag. Det är ofta vi slinker in för en mjukis på MD efter en god måltid i något stad i världen. Just detta MD ligger vid en spårvägsslinga och finnessen med den är att man kan stiga av buss 119 som är reguljärbusslinjen från Prags flygplats och byta till spårvagn ned till stan och hotellet. Man slipper betala extra för flygbussen och dagskortet för lokaltrafiken som man köper redan på flygplatsen gäller på buss 119 och sedan på spårvagnen till stan. Och där är det skönt att ta en glass i solen efter flygresan.

Bild

:D lle.
:-)lle
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Re: Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Inlägg av bruse »

Deras kaffe är helt ok, särskilt om man tar hänsyn till priset.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Inlägg av Olle »

bruse skrev:Deras kaffe är helt ok, särskilt om man tar hänsyn till priset.
Jo, visst är det så, och justa muggar speciellt i länder med sämre hygieniska förhållanden. När man är på stan och behöver uppsöka hemlighuset så är MD en pärla. Det ska de ha kreditt för. Glass, kaffe och toaletterna, men sedan kommer jag inte på nått annat som är bra med dem.

:D lle.
:-)lle
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Re: Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Inlägg av bruse »

Olle skrev:
bruse skrev:Deras kaffe är helt ok, särskilt om man tar hänsyn till priset.
Jo, visst är det så, och justa muggar speciellt i länder med sämre hygieniska förhållanden. När man är på stan och behöver uppsöka hemlighuset så är MD en pärla. Det ska de ha kreditt för. Glass, kaffe och toaletterna, men sedan kommer jag inte på nått annat som är bra med dem.

:D lle.
Vad sägs om bollhavet? :D
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Inlägg av Olle »

bruse skrev:
Olle skrev:
bruse skrev:Deras kaffe är helt ok, särskilt om man tar hänsyn till priset.
Jo, visst är det så, och justa muggar speciellt i länder med sämre hygieniska förhållanden. När man är på stan och behöver uppsöka hemlighuset så är MD en pärla. Det ska de ha kreditt för. Glass, kaffe och toaletterna, men sedan kommer jag inte på nått annat som är bra med dem.

:D lle.
Vad sägs om bollhavet? :D
Tack för tipset, ska prova nästa gång. Rapport kommer.

:D lle.
:-)lle
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Re: Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Inlägg av bruse »

Olle skrev:
bruse skrev: Vad sägs om bollhavet? :D
Tack för tipset, ska prova nästa gång. Rapport kommer.

:D lle.
Glöm inte bilderna!
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Kantorn
Inlägg: 7481
Blev medlem: tisdag 01 mars 2005 10:23
Ort: Ryssby

Re: Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Inlägg av Kantorn »

Bollhavet är väl (tyvärr?) borttaget från de flesta - om inte rentav alla - svenska McD. Av hygieniska skäl.
Jag för min del gillar deras 59 olika ämnen, de flesta kemiskt suspekta, och inga naturliga smakämnen som går under namnet Jordgubbsmilkshake. Det finns ganska exakt 0,0 % jordgubbar i den. Men jag tycker den är god. Hamburgarna är bukfylla, och knapp det - dvs de går att äta, men man blir inte mätt särskilt länge.

Tacka vet jag Birger Kung!
Professionell tyckare
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Re: Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Inlägg av bruse »

Kantorn skrev:Bollhavet är väl (tyvärr?) borttaget från de flesta - om inte rentav alla - svenska McD. Av hygieniska skäl.
Jag för min del gillar deras 59 olika ämnen, de flesta kemiskt suspekta, och inga naturliga smakämnen som går under namnet Jordgubbsmilkshake. Det finns ganska exakt 0,0 % jordgubbar i den. Men jag tycker den är god. Hamburgarna är bukfylla, och knapp det - dvs de går att äta, men man blir inte mätt särskilt länge.

Tacka vet jag Birger Kung!
Nu blir det lite ot, men det är det vita brödet som gör dig omätt. Ta två burgare men plocka bort brödet så blir lättare mätt.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Kantorn
Inlägg: 7481
Blev medlem: tisdag 01 mars 2005 10:23
Ort: Ryssby

Re: Glass- och spårvagnsdiggarställe 50

Inlägg av Kantorn »

bruse skrev:
Kantorn skrev:Bollhavet är väl (tyvärr?) borttaget från de flesta - om inte rentav alla - svenska McD. Av hygieniska skäl.
Jag för min del gillar deras 59 olika ämnen, de flesta kemiskt suspekta, och inga naturliga smakämnen som går under namnet Jordgubbsmilkshake. Det finns ganska exakt 0,0 % jordgubbar i den. Men jag tycker den är god. Hamburgarna är bukfylla, och knapp det - dvs de går att äta, men man blir inte mätt särskilt länge.

Tacka vet jag Birger Kung!
Nu blir det lite ot, men det är det vita brödet som gör dig omätt. Ta två burgare men plocka bort brödet så blir lättare mätt.
Jag vet. Men McDs burgare är så små. 46 gram tror jag - i otillagat skick.
Professionell tyckare
Skriv svar