Frölunda torg 16/7 2009

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Frölunda torg 16/7 2009

Inlägg av Bussmicke »

Kan inte komma ihåg att det visats bilder härifrån sedan det blev klart.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
bark
Kontakt:

Re: Frölunda torg 16/7 2009

Inlägg av bark »

Helt klart en förbättring mot den gamla mörka "betonggrottan". Snygga bilder dessutom.
Användarens profilbild
Martin

Inlägg av Martin »

Fina bilder, Micke.
Ljusare och luftigare går det knappast att göra utan att riva hela klabbet ovanpå!
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Sindacco

Inlägg av Sindacco »

Jag gillar inte att man har flyttat bak hållplatsläget på sidan mot city. När man ska gå av/på i dörrarna där bak känns det nästan som att man är inne i tunneln. Och hur ska det gå när man i framtiden har längre vagnar? Detta beror ju på att man byggt ett övergångsställe i mitten på hållplatsen och samtidigt fyllt igen "pisstunneln" som gångtunneln under spåren kallades. Men jag gillar det ändå inte. Kunde man inte lagt övergångsstället längst fram där vagnen stannade innan?
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Man ska inte ha längre vagnar, man bygger bort mer eller mindre alla "långa hållplatser".
Tiden med multade M21 är förbi, sak samma 3-vagnståg med M28/29.

Placeringen av övergångstället är nog i en säkerhetsaspekt, vagnarna kan inte bara dundra förbi övergången utan att ha stannat innan.
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.
Användarens profilbild
Michael

Inlägg av Michael »

Grovsnus skrev:Man ska inte ha längre vagnar, man bygger bort mer eller mindre alla "långa hållplatser".
Tiden med multade M21 är förbi, sak samma 3-vagnståg med M28/29.

Placeringen av övergångstället är nog i en säkerhetsaspekt, vagnarna kan inte bara dundra förbi övergången utan att ha stannat innan.
Det är lite märkligt eftersom i K2020 så planerar man snarare att förlänga tågen till just 45 m. Men det är väl därför vi inte har någon bra kollektivtrafik, för läggs det ner pengar på att förlänga hållplatserna, sedan ska dom kortas av, nu pratas det om att dom ska förlängas igen, men det främjar ju sysselsättningen.
Dessuton har man flyttat hållplatsläget så långt bak så att stannar man vid hållmärket så får inte mötande tåg grönt i signalen in till slingan.
Fram för spår mot framtiden...
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Nja, om man INTE stannar vid hållmärket får mötande inte signal in i slingan, stannar man exakt så är det inga problem. Problemet är dock dumt och borde åtgärdas så att man kanfå signal in i slingan även om kollegan stannat 50 cm innan hållmärket.
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.
Användarens profilbild
Vardon

Inlägg av Vardon »

Michael skrev:Dessuton har man flyttat hållplatsläget så långt bak så att stannar man vid hållmärket så får inte mötande tåg grönt i signalen in till slingan.
Detta ska dock vara åtgärdat sedan förra veckan. När vagn från OP passerat spårkrysset med någon meter (dvs spårledningen i rälkrysset blivit fri) så kan tågväg läggas in i slingan.
"Haha I did it and I am proud of it" - D. Duck
Användarens profilbild
alex87

Inlägg av alex87 »

Vad perfekt!
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Skriv svar