Jag vill bara klargöra att det inte finns tre olika "grupperingar" ang SL:s museitåg inom SSS. Tidigare så fanns det planer på en tunnelbaneavdelning inom SSSs men det blev inget av denna p.g.a. bristande intresse och somliga "orosmoment" i gruppen kan vi kalla det för. Arbetet med en tunnelbanegrupp/avdelning eller liknande har återupptagits med nya krafter inom SSS. Gruppen har givetvis fångat upp de ledande intresserade krafterna som fanns i den tidigare tunnelbaneavdelningen som det aldrig blev ngt av

Hur arbetet skall bedrivas får gruppen diskutera internt inom föreningen, det kanske blir en avdelning inom SSS, men det är en fråga för medlemmarna och kan bl.a. diskuteras i medlemsdelarna av forumet.
Alla medlemmar i SSS som är intresserade av att medverka med museitåget kommer givetvis att få deltaga i någon form, vi behöver vara många. Mer information om detta kommer att delges medlemmarna inom SSS inom en snar framtid.
Vi som arbetar i den nya gruppen kring museitåget kommer som tidigare sagt inte att deltaga i morgondagens möte, vi vill inte på ngt vis förknippas med ngt gammalt som "har varit" utan vi tar nya friska krafter på rätt sätt. Vi kommer att kalla till ett möte då upphandlingen av tunnelbanan är klar.
mvh PCC
p.s. Jag avslutar med ett citat från Stegenius: "Jag kan bara hoppas att SL beslutar sig för att skrota vagnarna så att ni alla får stå där med lång näsa!".