Jag gör det på dom flesta turer http://www.planka.nu/
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det är idioter som du som driver upp priserna för oss övriga.C20_rules skrev:Finns en enkel lösning på problemet med svindyra biljetter - planka!
Sluta med det, det kommer att sluta surt för dig själv. Du kan på sikt komma att bli åtalad för bedrägligt beteende.C20_rules skrev:Finns en enkel lösning på problemet med svindyra biljetter - planka!
Det är trist för dig.HemuleN skrev:Eller så försöker man debattera emot sakligt istället för att bara kasta ur sig "Det är olagligt!".
Personligen kör jag bil och fick dessutom SL-kortet gratis genom skolan så mig rör det inte nämnvärt, men i dagsläget skulle nog inte jag heller vara så pigg på att betala för den så kallade "service" som SL med entreprenörer erbjuder .
Det är inte för att få service man betalar, utan för att man är skyldig att göra det. Färdigtänkt och klart, bara att foga sig i!HemuleN skrev:Eller så försöker man debattera emot sakligt istället för att bara kasta ur sig "Det är olagligt!".
Personligen kör jag bil och fick dessutom SL-kortet gratis genom skolan så mig rör det inte nämnvärt, men i dagsläget skulle nog inte jag heller vara så pigg på att betala för den så kallade "service" som SL med entreprenörer erbjuder .
Absolut, hade jag inte haft bil eller gratis SL-kort hade jag nog gjort det också! Har vid ett flertal tillfällen föredragit en promenad från hem stan till "min" ändstation över att ta tåget om jag inte haft någon tidspress.Kantorn skrev:Det finns nåt som heter gå.HemuleN skrev:Eller så försöker man debattera emot sakligt istället för att bara kasta ur sig "Det är olagligt!".
Skulle vilja se dig gå t ex Kungsängen-Stockholms södra och tillbaka, som jag t ex åker ofta när jag åker och tränar - det är 28,8 km enkel väg längs spåret och längre längs småvägar och gångvägar. Gärna en dag med "äkta stockholmsvinter" (sådär 1-3°C och ösregn - gärna blåsigt och slaskigt) också.Kantorn skrev:Det finns nåt som heter gå
Nej visst, det är en bra bit... Men Sergels torg -> Kungsträdgården -> Slussen-> Gullmarsplan -> Enskede gård -> Östberga -> Älvsjö -> Västberga -> Fruängen -> Segeltorp en blåsig och regning eftermiddag var inga större problem.C20_rules skrev:Skulle vilja se dig gå t ex Kungsängen-Stockholms södra och tillbaka, som jag t ex åker ofta när jag åker och tränar - det är 28,8 km enkel väg längs spåret och längre längs småvägar och gångvägar. Gärna en dag med "äkta stockholmsvinter" (sådär 1-3°C och ösregn - gärna blåsigt och slaskigt) också.HemuleN skrev:Det finns nåt som heter gå
Jag har inte råd med bil och har inte möjligheten att åka bil istället - om jag får det senare, har jag ju iallafall den möjligheten.
Om problemet är att du inte har råd att betala för dig, varför väljer du då att betala ett dyrt träningskort, det finns billigare och bättre sätt att träna på.C20_rules skrev:Skulle vilja se dig gå t ex Kungsängen-Stockholms södra och tillbaka, som jag t ex åker ofta när jag åker och tränar - det är 28,8 km enkel väg längs spåret och längre längs småvägar och gångvägar. Gärna en dag med "äkta stockholmsvinter" (sådär 1-3°C och ösregn - gärna blåsigt och slaskigt) också.HemuleN skrev:Det finns nåt som heter gå
Jag har inte råd med bil och har inte möjligheten att åka bil istället - om jag får det senare, har jag ju iallafall den möjligheten.
Nja, socialbidragstagare kan få SL-kort vid behov, dock tror jag inte att "jag måste åka tre mil för att träna" uppfyller kraven.MartinW skrev:Har man inte råd med SL-kort, så brukar väl socialen stå för det?
Cyklar eller springer du den sträckan, behöver du varken träningskort eller SL-kort.NerdBoy skrev:Nja, socialbidragstagare kan få SL-kort vid behov, dock tror jag inte att "jag måste åka tre mil för att träna" uppfyller kraven.MartinW skrev:Har man inte råd med SL-kort, så brukar väl socialen stå för det?
Det blev visst fel namn i citaten - ska ändra det... Var naturligtvis menat till kantorns kommentarHemuleN skrev:Men nu var det iofs inte jag som föreslog att du skulle gå heller. För min del får du göra precis hur du vi
Vad skulle det vara för alternativ - det finns inga bra gym inom minst 6-7 km här ute i kungsängen (möjligtvis att det skulle kunna finnas något i Kallhäll), så även om jag tog ett närmare gym så skulle man ändå måsta åka SL en bit. Alternativet vore att köpa egen gymutrustning (bänk, vikter, skivstång etc.) - vilket skulle vara ännu dyrare och jag tror inte grannarna under, skulle bli så glada när man t ex tränar marklyft med 200 kg på vardagsrumsgolvet i en lägenhet (dessutom riskerar man förstöra golvet också)TonyM skrev:Om problemet är att du inte har råd att betala för dig, varför väljer du då att betala ett dyrt träningskort, det finns billigare och bättre sätt att träna på.
C20_rules skrev:Vad skulle det vara för alternativ - det finns inga bra gym inom minst 6-7 km här ute i kungsängen (möjligtvis att det skulle kunna finnas något i Kallhäll), så även om jag tog ett närmare gym så skulle man ändå måsta åka SL en bit. Alternativet vore att köpa egen gymutrustning (bänk, vikter, skivstång etc.) - vilket skulle vara ännu dyrare och jag tror inte grannarna under, skulle bli så glada när man t ex tränar marklyft med 200 kg på vardagsrumsgolvet i en lägenhet (dessutom riskerar man förstöra golvet också)![]()
Unge man, det här var ett av de mest ynkliga inlägg jag läst. Din åsikter är ju tyvärr väl kända men det finns överhuvud taget inga som helst ursäkter för tjuvåkning. Du förstår att det här är ett seriöst forum och ingen av de hatbloggar där Du brukar agera. Ibland dyker det upp förespråkare för tjuvåkning här, men vi brukar få bukt med dem rätt snart. Att Du har vänligheten att berätta att Du istället lagt Dina pengar på fyrverkerier visar ju bara vilken parasit Du är, eftersom kassan inte verkar så skral.C20_rules skrev:Det blev visst fel namn i citaten - ska ändra det... Var naturligtvis menat till kantorns kommentarHemuleN skrev:Men nu var det iofs inte jag som föreslog att du skulle gå heller. För min del får du göra precis hur du vi
Vad skulle det vara för alternativ - det finns inga bra gym inom minst 6-7 km här ute i kungsängen (möjligtvis att det skulle kunna finnas något i Kallhäll), så även om jag tog ett närmare gym så skulle man ändå måsta åka SL en bit. Alternativet vore att köpa egen gymutrustning (bänk, vikter, skivstång etc.) - vilket skulle vara ännu dyrare och jag tror inte grannarna under, skulle bli så glada när man t ex tränar marklyft med 200 kg på vardagsrumsgolvet i en lägenhet (dessutom riskerar man förstöra golvet också)TonyM skrev:Om problemet är att du inte har råd att betala för dig, varför väljer du då att betala ett dyrt träningskort, det finns billigare och bättre sätt att träna på.![]()
Gymkort är dessutom betydligt billigare än SL-kort om man inte vill träna på Balance på Östermalm eller liknande.
Kan glädja dig med att jag även plankade till Jakobsberg från Kungsängen och tillbaka och köpte fyrverkerier för 613 spänn idag också![]()
Det är så löjligt att betala när dom köper ett jävla biljettsystem för 600+ miljoner och sen får man höra att dom "inte har råd" att tex behålla museivagnarna i tunnelbanan (som kostar kanske 1/100 av det) eller måste sitta och trängas i korta, fulla tåg bara för det är helg (för att dom ska spara några fjantsummor, på att inte behöva köra med långa tåg).
Med samma logik är löjligt att betala lön till en som köper ett djävla fyrverkeri för 600+ kronor och sen säger att han inte har råd att betala på pendeltåget. Är du beredd att jobba gratis?C20_rules skrev:Det är så löjligt att betala när dom köper ett jävla biljettsystem för 600+ miljoner och sen får man höra att dom "inte har råd" att tex behålla museivagnarna i tunnelbanan