Sida 1 av 1

Göteborgs M25 1991

Postat: tisdag 28 oktober 2008 9:52
av Bussmicke
Året innan, 1991, gick dock mer M25 som ledarvagn. Hoppas jag inte minns fel nu, tyvärr var många dior från den resan väldigt underexponerade.

Bild

Bild

Bild

Bild

Re: Göteborgs M25 1991

Postat: tisdag 28 oktober 2008 10:30
av Bosse från Kärra
:D Fina bilder. M25 555 va kul att se finns det andra vagnar som exp M22 222 dvs med mer änn 4a 5or eller 2or någon stans :)

Re: Göteborgs M25 1991

Postat: onsdag 29 oktober 2008 12:11
av Andy
Morro med litt M25 ogjen, takk for bildene Micke

M25 521 = SM91 284
M25 534 = Kom ikke til Oslo
M25 536 = SM91 299
M25 555 = SM91 266

Andreas

Re: Göteborgs M25 1991

Postat: onsdag 29 oktober 2008 20:55
av Bussmicke
Varsågoda, kul att bilderna upskattas.

Re: Göteborgs M25 1991

Postat: fredag 31 oktober 2008 16:32
av Martin
Jag gillade de färgade destinationsskyltarna som fanns förr. Ibland vid evenemang när spårvagnarna gick andea vägar än normalt kunde man få se en del intressanta kombinationer mellan siffror och destinationer. Minns speciellt under ett Göteborgsvarv, när jag sprang uppför Götaälvbron och mötte ett tåg på linje 4 (grön) med destinationen Länsmansgården (röd).

Re: Göteborgs M25 1991

Postat: fredag 31 oktober 2008 16:58
av Fredrik E
Fanns cirka 80 destionationer på rullarna och ibland var man lite lat och tog den närmsta även om den "tillhörde" ett linjenummer.
M29 hade väldigt små drev och skulle man veva en bit blev det många varv per destination.

Re: Göteborgs M25 1991

Postat: lördag 01 november 2008 16:36
av Bussmicke
Martin skrev:Jag gillade de färgade destinationsskyltarna som fanns förr. Ibland vid evenemang när spårvagnarna gick andea vägar än normalt kunde man få se en del intressanta kombinationer mellan siffror och destinationer. Minns speciellt under ett Göteborgsvarv, när jag sprang uppför Götaälvbron och mötte ett tåg på linje 4 (grön) med destinationen Länsmansgården (röd).

KOmmer ihåg att jag sprang och tog kort på alla linjenummer med tillhörande dest. innan nuvvarande skyltar sattes in.

Re: Göteborgs M25 1991

Postat: tisdag 04 november 2008 19:04
av M_M
Grovsnus skrev:Fanns cirka 80 destionationer på rullarna och ibland var man lite lat och tog den närmsta även om den "tillhörde" ett linjenummer.
M29 hade väldigt små drev och skulle man veva en bit blev det många varv per destination.
Var det text även invändigt i taket på vagnarna, eller har det alltid varit enbart linjenummer (trots att skylten är såpass bred)?

Re: Göteborgs M25 1991

Postat: tisdag 04 november 2008 19:12
av rojo
M_M skrev:Var det text även invändigt i taket på vagnarna, eller har det alltid varit enbart linjenummer (trots att skylten är såpass bred)?
Ja, det var text även invändigt.