Göteborgs M25 1991

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Göteborgs M25 1991

Inlägg av Bussmicke »

Året innan, 1991, gick dock mer M25 som ledarvagn. Hoppas jag inte minns fel nu, tyvärr var många dior från den resan väldigt underexponerade.

Bild

Bild

Bild

Bild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Bosse från Kärra

Re: Göteborgs M25 1991

Inlägg av Bosse från Kärra »

:D Fina bilder. M25 555 va kul att se finns det andra vagnar som exp M22 222 dvs med mer änn 4a 5or eller 2or någon stans :)
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Morro med litt M25 ogjen, takk for bildene Micke

M25 521 = SM91 284
M25 534 = Kom ikke til Oslo
M25 536 = SM91 299
M25 555 = SM91 266

Andreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Varsågoda, kul att bilderna upskattas.
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Martin

Inlägg av Martin »

Jag gillade de färgade destinationsskyltarna som fanns förr. Ibland vid evenemang när spårvagnarna gick andea vägar än normalt kunde man få se en del intressanta kombinationer mellan siffror och destinationer. Minns speciellt under ett Göteborgsvarv, när jag sprang uppför Götaälvbron och mötte ett tåg på linje 4 (grön) med destinationen Länsmansgården (röd).
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Fanns cirka 80 destionationer på rullarna och ibland var man lite lat och tog den närmsta även om den "tillhörde" ett linjenummer.
M29 hade väldigt små drev och skulle man veva en bit blev det många varv per destination.
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Martin skrev:Jag gillade de färgade destinationsskyltarna som fanns förr. Ibland vid evenemang när spårvagnarna gick andea vägar än normalt kunde man få se en del intressanta kombinationer mellan siffror och destinationer. Minns speciellt under ett Göteborgsvarv, när jag sprang uppför Götaälvbron och mötte ett tåg på linje 4 (grön) med destinationen Länsmansgården (röd).

KOmmer ihåg att jag sprang och tog kort på alla linjenummer med tillhörande dest. innan nuvvarande skyltar sattes in.
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Grovsnus skrev:Fanns cirka 80 destionationer på rullarna och ibland var man lite lat och tog den närmsta även om den "tillhörde" ett linjenummer.
M29 hade väldigt små drev och skulle man veva en bit blev det många varv per destination.
Var det text även invändigt i taket på vagnarna, eller har det alltid varit enbart linjenummer (trots att skylten är såpass bred)?
rojo
Kontakt:

Inlägg av rojo »

M_M skrev:Var det text även invändigt i taket på vagnarna, eller har det alltid varit enbart linjenummer (trots att skylten är såpass bred)?
Ja, det var text även invändigt.
Skriv svar