Jag gillade de färgade destinationsskyltarna som fanns förr. Ibland vid evenemang när spårvagnarna gick andea vägar än normalt kunde man få se en del intressanta kombinationer mellan siffror och destinationer. Minns speciellt under ett Göteborgsvarv, när jag sprang uppför Götaälvbron och mötte ett tåg på linje 4 (grön) med destinationen Länsmansgården (röd).
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Fanns cirka 80 destionationer på rullarna och ibland var man lite lat och tog den närmsta även om den "tillhörde" ett linjenummer.
M29 hade väldigt små drev och skulle man veva en bit blev det många varv per destination.
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.
Martin skrev:Jag gillade de färgade destinationsskyltarna som fanns förr. Ibland vid evenemang när spårvagnarna gick andea vägar än normalt kunde man få se en del intressanta kombinationer mellan siffror och destinationer. Minns speciellt under ett Göteborgsvarv, när jag sprang uppför Götaälvbron och mötte ett tåg på linje 4 (grön) med destinationen Länsmansgården (röd).
KOmmer ihåg att jag sprang och tog kort på alla linjenummer med tillhörande dest. innan nuvvarande skyltar sattes in.
Grovsnus skrev:Fanns cirka 80 destionationer på rullarna och ibland var man lite lat och tog den närmsta även om den "tillhörde" ett linjenummer.
M29 hade väldigt små drev och skulle man veva en bit blev det många varv per destination.
Var det text även invändigt i taket på vagnarna, eller har det alltid varit enbart linjenummer (trots att skylten är såpass bred)?