Medan bilarna köar...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
LÅS

Medan bilarna köar...

Inlägg av LÅS »

Detta är rent av en favoritbild...jag har hittat den i någon utredning. Notera reklamen på vagnen, usch!

http://img511.imageshack.us/my.php?imag ... 992wc5.png

(Just ja, nån som kan berätta hur man får bilderna att integreras med tråden? Har testat [Img] [/Img ] men det funkar inte...eller måste man kanske ha nån speciell bilduppladdningstjänst?
daniel_s

Re: Medan bilarna köar...

Inlägg av daniel_s »

niklas_ skrev:Detta är rent av en favoritbild...jag har hittat den i någon utredning. Notera reklamen på vagnen, usch!

(Just ja, nån som kan berätta hur man får bilderna att integreras med tråden? Har testat [Img] [/Img ] men det funkar inte...eller måste man kanske ha nån speciell bilduppladdningstjänst?
Mitt tips är att skippa imageshack, photobucket.com funkar bättre tycker jag! Kanske gillar inte imageshack direktlänkning eftersom det inte ger lika bra möjligheter att åstadkomma popup-fönster :cheesygrin:

Förresten, vad är png för filtyp? Går det verkligen att visa den på vems dator som helst?
Harald
Kontakt:

Inlägg av Harald »

LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

niklas_ skrev:Detta är rent av en favoritbild...jag har hittat den i någon utredning. Notera reklamen på vagnen, usch!

(Just ja, nån som kan berätta hur man får bilderna att integreras med tråden? Har testat Bild
Det gäller bara att lägga rätt kod mellan img-taggarna!

Med nedanståeende kod fick jag fram bilden. Hoppas du inte misstycker att jag publicerar din bild! :)
(Tryck på CITERA-knappen så ser du precis hur jag skrivit detta inlägg!)

Kod: Markera allt

[img]http://img511.imageshack.us/img511/6798/12042992wc5.png[/img]
Och här kommer altså bilden:
Bild

Jag hittade rätt url genom att testa med alla som fanns under bilden på sidan du länkade till. Och så förhandsgranskade jag för att se vilken eller vilka som verkligen gav bildvisning.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
LÅS

Inlägg av LÅS »

Tackar! :D Tror jag fattar, får visa sig med tiden...
Daniel

Inlägg av Daniel »

Dags att utöka antalet filer alltså. Det är helt klart en underdimensionerad väg..
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Daniel skrev:Dags att utöka antalet filer alltså. Det är helt klart en underdimensionerad väg..
Det är väl snarare de gator som finns bakom fotografen som inte klarar att svälja vad Dag Hammarsköldsleden har att leverera.

/T
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

TonyM skrev:
Daniel skrev:Dags att utöka antalet filer alltså. Det är helt klart en underdimensionerad väg..
Det är väl snarare de gator som finns bakom fotografen som inte klarar att svälja vad Dag Hammarsköldsleden har att leverera.

/T
Således dags för Dag Hammarsköldsleden att förlora en eller två filer, så de bilar som får plats också får plats på de andra vägarna. Oj - blir det mer trångt då - tänkte inte på det - ta spårvagnen då. Den rusar på allt vad den förmår.
Professionell tyckare
LÅS

Inlägg av LÅS »

Kantorn skrev:
TonyM skrev:

/T
Således dags för Dag Hammarsköldsleden att förlora en eller två filer, så de bilar som får plats också får plats på de andra vägarna. Oj - blir det mer trångt då - tänkte inte på det - ta spårvagnen då. Den rusar på allt vad den förmår.
Haha det har man faktiskt gjort för nått år sen. En bussfil byggdes mellan Marklandsgatan och Linneplatsen i en riktning. :cheesygrin:
MartinW
Kontakt:

Inlägg av MartinW »

Kantorn skrev:
TonyM skrev:

/T
Det finns fyra filer på bilden, och fyra filer vidare. Två upp för backen mot Sahlgrenska, en in på Övre Husargatan, och en in på Linnégatan. Så det är nog snarare så att när hastigheten blir lägre och det finns rödljus, så blir det stopp då bilarna bakom på 90/70-vägen hinner ikapp...
LÅS

Inlägg av LÅS »

MartinW skrev:Det finns fyra filer på bilden, och fyra filer vidare. Två upp för backen mot Sahlgrenska, en in på Övre Husargatan, och en in på Linnégatan. Så det är nog snarare så att när hastigheten blir lägre och det finns rödljus, så blir det stopp då bilarna bakom på 90/70-vägen hinner ikapp...
Bara en parantes, men det går två filer till Övre Husargatan också, inte en. Den som går till Linnegatan startar i sin tur från vänsterfilen mot Övre Husargatan, som vilken avfart som helst.
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

En allmän fundering när det gäller trafikplanering... brukar man sikta på att ha större kapacité för trafik från centrum än till centrum, eller?

(Jag har pratat om det förut men ett lite konstigt exempel är väl artellerigatan som är bredare för trafik mot centrum än från centrum. Man kan väl kanske å andra sidan se det som att den har högre kapacité från kortedala än till kortedala. Smaksak?)
Användarens profilbild
Zawaq

Inlägg av Zawaq »

M_M skrev:En allmän fundering när det gäller trafikplanering... brukar man sikta på att ha större kapacité för trafik från centrum än till centrum, eller?

(Jag har pratat om det förut men ett lite konstigt exempel är väl artellerigatan som är bredare för trafik mot centrum än från centrum. Man kan väl kanske å andra sidan se det som att den har högre kapacité från kortedala än till kortedala. Smaksak?)
Det kan inte vara så att det är fler som åker in till stan vid samma tid på morgonen än det är på eftermiddagen.
Sedan är det viktigare (tycker jag iaf.) att komma snabbare till jobbet på morgonen än hem på kvällen.
B Thomas

Inlägg av B Thomas »

LÅ1 skrev: Jag hittade rätt url genom att testa med alla som fanns under bilden på sidan du länkade till. Och så förhandsgranskade jag för att se vilken eller vilka som verkligen gav bildvisning.
Varför krångla till det? Varför inte använda den kod som Imageshack själv föreslår?
Edit: Oops! :oops: läste visst inte rätt, det var nog så du gjorde. Öh, glöm detta!

Kod: Markera allt

[URL=http://img511.imageshack.us/my.php?image=12042992wc5.png][IMG]http://img511.imageshack.us/img511/6798/12042992wc5.png[/IMG][/URL]
[URL=http://g.imageshack.us/img511/12042992wc5.png/1/][IMG]http://img511.imageshack.us/img511/12042992wc5.png/1/w642.png[/IMG][/URL]
Då blir det så här:

Bild
Bild
Den som inte är ute och cyklar, kommer ingen vart!
Skriv svar