1250+1218

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
anonym

1250+1218

Inlägg av anonym »

Hej angående 1250 och 1218 så har ni säkert inte sett dom för sista gången som ledarvagn, dom är nämligen transportvagnar i rissne..

1250 och 1218 är utrustade med ATP som en del andra cx vagnar i rissne inte är och måste därför gå som ledarvagnar på bana 1.

transporten i fråga var säkert en kl-tt-r-transport till högdalen....

/Anonym :)
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

Uppgiften anser jag inte vara lika trovärdig som om du skrivit ditt namn...
Nickname lr vanligt namn, det kvittar...bara inte anonym, då får man en känsla av att personen ifråga inte står för inlägget han skriver.... :x :?

Om uppgifterna stämmer; vilket de gör, vet att de är transportvagnar på bana3... Så är det iaf bra att de finns kvar...

Sen kan jag informera skribenten att det var länge sedan 1218 gick som ledarvagn...med undantag då den sågs i ett transport tåg..1218 gick då först...sedan kom 1 par C14(de var de som transporterades) och sist 1250...

Tack för ordet! :)
Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Kalle

1218

Inlägg av Kalle »

1218 går faktiskt som ledarvagn lite då och då.....
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

Jo, som Transport-vagn

Som Trafikvagn var det länge sedan den fick förbud att gå(radio är väl plockad)

Fredrik Klint kanske kan svara?

:)
Äger fd SL H22 6431.
Fredrik Klint

Inlägg av Fredrik Klint »

Vet inte hur det är med 1218, var länge sen jag var på trean men oavsett om den går i trafik eller som transportvagn så ska den ha radio, annars ledarvagnsförbud.
Kalle

1218

Inlägg av Kalle »

precis den måste ha radio och det har den.......
Fredrik Klint

Inlägg av Fredrik Klint »

Men tilläggas bör kanske att den en period inte hade radio på tvåan och således bara gick som mellanvagn.
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

Det var det jag syftade på..när den var trafikvagn på bana 2(den senare tiden) så sågs 1218 endast som mellanvagn.... :? :)
Äger fd SL H22 6431.
Kalle

1218

Inlägg av Kalle »

ok då vet jag... tack
Skriv svar