Kameran i iPhone har en intressant förmåga att fånga snabbhet. Sensorn är nämligen inte helt synkroniserad, och resultatet blir gradvis "fördröjt" nerifrån och upp.
Då får jag passa på att visa en iPhonebild från landets framsida:
En kontaktledningsstolpe strax nedanför getebergsäng fotograferad från bakrutan på en M31
Notera att allt annat är skarpt och har normala proportioner.
(Det jag hade tänkt fotografera här var alla ambulanser som stod parkerade utanför liseberg efter den
beryktade rainbowolyckan, men kameran är liksom i dom flesta mobiler inte särskilt kvick på att starta...)
Åh, sådär blev det med min första "leksak"-digitalkamera, Mustek gSmart 350, fast tvärt om, d.v.s. lutningen blev åt andra hållet... Väntkurer å sånt ser rätt skoj ut. Men usch vad dåliga bilder kameran tog
Kameran i iPhone har en intressant förmåga att fånga snabbhet. Sensorn är nämligen inte helt synkroniserad, och resultatet blir gradvis "fördröjt" nerifrån och upp.
Nog för att smalspår kanske kan upplevas annorlunda men det här var väl att ta i
/a32
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Bussmicke skrev:Drar inte de dära Iphone mycket batteri?
Har hört de har problem med åtgången av batteri.
Det kan man iaf inte säga om min gamla "leksak"-digitalkamera, Mustek gSmart 350. Enligt spec skulle man kunna ta upp till 1000 bilder på 3st R6(=AA)-batterier, och nog kunde jag ta åtminstone hundratals bilder.
Bussmicke skrev:Drar inte de dära Iphone mycket batteri?
Har hört de har problem med åtgången av batteri.
Det beror på vad man gör med telefonen. Om man t.ex. surfar och tittar på film hela tiden och spelar tunga spel, tar batteriet slut på kanske en halv dag. Sen har batteritiden blivit bättre efter lite uppdateringar. Kör man utan 3G drar den ännu mindre batteri.
Själv surfar jag ganska mycket, lyssnar lite på iPod på t-banan, spelar lite spel då och då, och batteriet räcker lite mindre än en dag. Duger för mig. Sen laddas batteriet väldigt snabbt.