Var i tisdags i Göteborg och på spårvagnen såg jag att man hade klistrat upp de nya spårvagns- och stombusslinjekartorna, men en sak såg jättekonstigt ut. Det var att linje 1,6,9,11 inte gick direkt fr Grönsakstorget till Hagakyrkan utan via Vasaplatsen och Vasa Viktoriagatan.
Alltså, ingen linje gick direkt mellan Grönskastorget och Hagakyrkan utan alla gick via Vasaplatsen. Ska det verkligen vara så eller är det ett fel från Västtrafik.
Fel på karta?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Fel på karta?
Om jag inte minns helt galet så har det i nån tråd här nämnts att det ska visst göras nåt med bron som på kartan saknar trafik. Jag minns inte om det var byte av hela bron eller reparationer.
Jag minns också att vi konstaterade att det är synd att bron inte "tål" att vänta med detta till direktspårvägen från järntorget till lilla torget är byggt.
Jag minns också att vi konstaterade att det är synd att bron inte "tål" att vänta med detta till direktspårvägen från järntorget till lilla torget är byggt.
Re: Fel på karta?
Viktoriabron ska bytas ut så all trafik ska gå via Vasaplatsen som vanligtvis går över Viktoriabron.
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.