Fel på karta?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Anti

Fel på karta?

Inlägg av Anti »

Var i tisdags i Göteborg och på spårvagnen såg jag att man hade klistrat upp de nya spårvagns- och stombusslinjekartorna, men en sak såg jättekonstigt ut. Det var att linje 1,6,9,11 inte gick direkt fr Grönsakstorget till Hagakyrkan utan via Vasaplatsen och Vasa Viktoriagatan.
Alltså, ingen linje gick direkt mellan Grönskastorget och Hagakyrkan utan alla gick via Vasaplatsen. Ska det verkligen vara så eller är det ett fel från Västtrafik.
:wink:
Användarens profilbild
M_M

Re: Fel på karta?

Inlägg av M_M »

Om jag inte minns helt galet så har det i nån tråd här nämnts att det ska visst göras nåt med bron som på kartan saknar trafik. Jag minns inte om det var byte av hela bron eller reparationer.

Jag minns också att vi konstaterade att det är synd att bron inte "tål" att vänta med detta till direktspårvägen från järntorget till lilla torget är byggt.
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Re: Fel på karta?

Inlägg av Fredrik E »

Viktoriabron ska bytas ut så all trafik ska gå via Vasaplatsen som vanligtvis går över Viktoriabron.
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.
Skriv svar