Utopi - SL karta

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
patrik_08
Inlägg: 152
Blev medlem: tisdag 18 oktober 2005 14:54

Utopi - SL karta

Inlägg av patrik_08 »

Hej

Har suttit och fixat och trixat med den nuvarande SL kartan, hur den skulle kunna se ut om ca 50år? Jag vet inte hur realistisk den är, men har försökt att följa de planer som finns planerade inför framtiden. t.ex danvikslösen, norra station/karolinska mf

Är det något som ska läggas till, eller tas bort? ge gärna synpunkter :D

Kartan
http://patrik008.diinoweb.com/files/framtid_SL.pdf
erre
Inlägg: 126
Blev medlem: tisdag 22 juli 2003 21:31

Re: Utopi - SL karta

Inlägg av erre »

Väldigt fantasieggande karta! Det tekniska utförandet är bra det med och lämnar inget att önska.

Men, har östra Södermalm fortfarande ingen spårbunden kollektivtrafik? Även femtio år in i framtiden? :)
AGR
Inlägg: 2124
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 19:15
Ort: Högdalen
Kontakt:

Re: Utopi - SL karta

Inlägg av AGR »

Har suttit och fixat och trixat med den nuvarande SL kartan, hur den skulle kunna se ut om ca 50år? Jag vet inte hur realistisk den är, men har försökt att följa de planer som finns planerade inför framtiden. t.ex danvikslösen, norra station/karolinska mf

Är det något som ska läggas till, eller tas bort? ge gärna synpunkter :D

Kartan
http://patrik008.diinoweb.com/files/framtid_SL.pdf[/quote]

Linje 18 går både till Skarpnäck och Farsta strand. Ta bort linje 30 och låt linje 12 forsätta ut på Mälarö. En linje 20 på norra delen av Lidingö kommer nog att behövas i framtiden.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50

Re: Utopi - SL karta

Inlägg av bruse »

Varför dra 22:an till Centralen? Då saknas spårförbindelse Slussen-Norrmalmstorg.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Jocke
Inlägg: 380
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 17:58
Ort: Märsta
Kontakt:

Re: Utopi - SL karta

Inlägg av Jocke »

Skoj! :)

Jag saknar dock roslagsbanan till Arlanda. Lämpligen dragen från Lindholmen eller där i närheten.

Sen har du fått med ett stavfel som sprider sig från karta till karta. Det måste ligga nåt felaktigt grundmaterial hos Lantmäteriet eller nånstans. Det heter Jarlaberg, inte Järlaberg. (Linje T10 till Hemmesta)
/Jocke
Användarens profilbild
bark
Inlägg: 1738
Blev medlem: tisdag 02 maj 2006 11:22
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Utopi - SL karta

Inlägg av bark »

Du verkar utgå från att Stockholm inte kommer att växa fysiskt de kommande 50 åren?

Hur stor är staden i dina tankar? 2 miljoner? 3? 4?
Skriv svar