Bussmicke skrev:143 vill jag också har bild på, lika så mätvagnen.
Då får du se till att ta lite bilder på den.
Här kommer fler bilder - som jag
tror är på samma vagn - tagna under helgen då SS hade årsmöte i Göteborg i april 2007. (Jag följde med som sällskap till en medlem).
"Tornplatsen" i vagnens bakända, en arbetsbänk
För att slippa skrika så verkar man ha en snabbtelefon mellan 'tornet' och - ja , föraren, arbetsbänken eller vad?
Att mäta är att veta - vill man veta mycket så får man mäta mycket - och då är det säkrast att ha rikligt tilltagen mätutrustning!
Men man kan ju inte bara mäta - man måste ju köra vagnen också.
(det är ingen idé att ni klickar om ni vill se större bilder - större än såhär blir de inte).
Tyvärr så strulade kameran (som idag är "gamla kameran") så det blev inte så många fler bilder tagna, t.ex. ingen på utsidan. Jag är därför inte 100% säker på att det är här vagn 143, men det verkar stämma rätt bra med placering av de större prylarna om man jämför dessa interiörbilder med exteriörbilderna jag visade tidigare.
Om nån undrar så rekomenderas en firmwareuppgradering för er som äger Ixus 400 om ni råkat ut för minneskortstrul, och var tyvärr beredd att kort som har strulat kanske mår dåligt även efter firmwareuppgradering. Jag köpte ett 1GB CF-kort, Sandisk, ett tag före dessa bilder togs. Kameran började säga "trasigt kort" rätt ofta, jag provade alla möjliga och omöjliga oxidlösare o.s.v. men inget hjälpte - sen körde jag firmwareuppgradering och då slutade iaf mitt gamla 256MB-kort (lexar) strula (som funkat perfekt till jag skaffade 1GB-kortet). 1GB-kortet verkar strula fortfarande, men det skiter jag i idag nu när jag till slut köpte en EOS 450D + 8GB SD-kort, ixusen kan gott klara sig med 256MB-kortet även om det var trevligt att se den bli mycket snabbare på bildsparning med 1GB-kortet.