Ja... vad ska man säga... lokaltåg på Ölandsbron? Nej faktiskt en tänkt bro på nåt sätt strax söder om Ölandsbron, emellan Kalmar C och färjestaden. Eller sänktunnel? Kanske hellre det. Då blir de lokaltåg som går under sundet ganska djupt liggande under Kalmar. Men det kan behövas - Kalmar C blir fullt av tåg i alla fall. Tror inte det räcker med enkelspår, dessvärre...
Snyggt igen, men det blev ett antal Bergkvara på Öland ser jag Sen skulle jag önska mig en kustbana från Oskarshamn till Västervik också, f v b Norrköping, men det kanske är i värsta laget...
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Ulrik Berggren skrev:Snyggt igen, men det blev ett antal Bergkvara på Öland ser jag Sen skulle jag önska mig en kustbana från Oskarshamn till Västervik också, f v b Norrköping, men det kanske är i värsta laget...
Fixat, fixat. Inget - iallafall nästan inget - är för värst.
Jajemen - värsta knutpunkten. Men faktum är att det för inte allt för längesen gick tåg på alla de linjerna. Nu går det väl inte Hultsfred-Åseda vad jag vet.
Helt underbara planer! Få se, vad finns kvar i din relativa närhet..... Gissar jag rätt,får vi nog snart se planer för både Jönköpings- och Hallands län.
Go, Kantorn, Go!!!
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Martin skrev:Helt underbara planer! Få se, vad finns kvar i din relativa närhet..... Gissar jag rätt,får vi nog snart se planer för både Jönköpings- och Hallands län.
Go, Kantorn, Go!!!
Inte helt omöjligt. Halland är färdigplanerat men ej infört i InDesign ännu. Men jag har även ett annat län på gång. Eller ska man säga kommun, Kristofer?
Martin skrev:Helt underbara planer! Få se, vad finns kvar i din relativa närhet..... Gissar jag rätt,får vi nog snart se planer för både Jönköpings- och Hallands län.
Go, Kantorn, Go!!!
Inte helt omöjligt. Halland är färdigplanerat men ej infört i InDesign ännu. Men jag har även ett annat län på gång. Eller ska man säga kommun, Kristofer?
Säg län, du. Mitt länskort gäller i hela kommunen.
Blir det tågbroar Västervik - Visby och Östergarn - Ventspils, med snabbtåg Göteborg - Jönköping - Västervik - Visby - Ventspils - Riga - Moskva?
Hur många linjer utgår från Romakloster? Hur tät trafik får Sanda? Och blir det tågbro till Fårö eller kommer lokaltåget att ta färjan?
Ja, frågorna är många, men allt är möjligt när Kantorn lägger ut planerna!
Kantorn; Ge aldrig upp! (I o f s en helt onödig uppmaning när det gäller dig. Som att uppmana solen att gå upp varje morgon. Men ändå...)
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Kristofer skrev:
Säg län, du. Mitt länskort gäller i hela kommunen.
Blir det tågbroar Västervik - Visby och Östergarn - Ventspils, med snabbtåg Göteborg - Jönköping - Västervik - Visby - Ventspils - Riga - Moskva?
Hur många linjer utgår från Romakloster? Hur tät trafik får Sanda? Och blir det tågbro till Fårö eller kommer lokaltåget att ta färjan?
Nej, tyvärr, nej tyvärr, nej tyvärr, ingen (men en har station Roma), turtäthet har jag ingen koll på (minst 1 tåg i timmen), ingetdera: tågtunnel.
Kristofer skrev:
Kantorn; Ge aldrig upp! (I o f s en helt onödig uppmaning när det gäller dig. Som att uppmana solen att gå upp varje morgon. Men ändå...)