Se upp för dörrarna...?

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
HemuleN

Se upp för dörrarna...?

Inlägg av HemuleN »

Bild
Fruängen.
Användarens profilbild
stockholm79

Re: Se upp för dörrarna...?

Inlägg av stockholm79 »

Aj. Grym bild. Så snygg att det nästgan gör ont.
Hur länge fick du stå med kameran? Eller rättare sagt, jag antar att du hade placerat den på nån bänk eller så.
Med tanke på den extremt långa utlösningstiden så gissar jag på att du inte hade på nåt speciellt ljuskänsligt läge, det är inte överexponerat utan ljuset ser rätt så naturligt ut.
Dock ser konturerna för stationstaket och mellan plattorna lite onaturliga ut, har du efterbehandlat i psp för att få det resultatet?

/or
cetero censeo tramviam esse servandam!
Användarens profilbild
HemuleN

Inlägg av HemuleN »

Tack!

Det är 3 bilder, en bild med öppna dörrar (1 sekund slutare), en bild med stängda dörrar (också 1 sekund) och se en tredje bild med himlen, kameran stog mycket riktigt på en bänk just för att få samma vinkel på bägge bilderna (himlen är fotad från min balkong). Mycket riktig är det ett rejält jobb i photoshop som ligger bakom. :cheesygrin:
Nupski

Inlägg av Nupski »

Fräcka bilder... du har aldrig tänkt på att göra hdr bilder.... finns ett bra prog Photomatix på http://www.hdrsoft.com... meddelst detta program kan du slå ihop flertalet bilder till en och få grymt sköna bilder...
Användarens profilbild
HemuleN

Inlägg av HemuleN »

Nupski skrev:Fräcka bilder... du har aldrig tänkt på att göra hdr bilder.... finns ett bra prog Photomatix på http://www.hdrsoft.com... meddelst detta program kan du slå ihop flertalet bilder till en och få grymt sköna bilder...
Jodå, jag har tagit ett antal HDR-bilder, tror ingen av dom passar in på det här forumet bara... :)
Användarens profilbild
Sundås
Kontakt:

Inlägg av Sundås »

Den här bilden var riktigt läcker! :)
Snacke

Inlägg av Snacke »

HemuleN skrev: Jodå, jag har tagit ett antal HDR-bilder, tror ingen av dom passar in på det här forumet bara... :)
Jo, kan du inte visa någon? Snälla? :wink:
Användarens profilbild
MalteR
Kontakt:

Inlägg av MalteR »

Helt fantastisk bild (som alltid!). Effektfull och konstnärlig. 8)
Snacke skrev:
HemuleN skrev: Jodå, jag har tagit ett antal HDR-bilder, tror ingen av dom passar in på det här forumet bara... :)
Jo, kan du inte visa någon? Snälla? :wink:
Ja! Det skulle va riktigt trevligt att se! :D
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
Användarens profilbild
HemuleN

Inlägg av HemuleN »

Skriv svar