(Runt halsen: 2st Nikon D300, Nikon D80, Nikon D40 och Canon EOS 40D)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Inte gammal, blivande!bruse skrev:Studentmössa? Är du en gammal student?
Vem bryr sig? Studentexamen är ju avskaffad, så ingen kan ta studenten längre. Kan man bli "student" genom att sitta av gymnasieskolan, så spelar det väl ingen roll när man tar på sig mössan.bruse skrev:Mösspåtagning för de som har tagit studenten ja! Mössan är ett bevis på att du har tagit studenten säger jag. Å du har ju inte tagit studenten än. Eller hur?
Hehe, synd att dom inte var mina..alex_krokodil skrev:Åh, en av D300:orna kan du väl ge mig?![]()
Det lär ha varit lite tungt om nacken efter ett tag, va?
Vi hade lite "fotokrig" så vi lekte med våra kameror.Sparkfot skrev:Varför så många kameror runt halsen?
Fotokrig?aik_putte skrev:Vi hade lite "fotokrig" så vi lekte med våra kameror.Sparkfot skrev:Varför så många kameror runt halsen?
Man går bara runt och tar så mycket roliga bilder på varann som möjligt.Sparkfot skrev:Fotokrig?aik_putte skrev:Vi hade lite "fotokrig" så vi lekte med våra kameror.Sparkfot skrev:Varför så många kameror runt halsen?Hur leker man sånt? Vem vinner?
Var studentmössan inte ett sätt att visa att man gick vid ett läroverk?bruse skrev:Mösspåtagning för de som har tagit studenten ja! Mössan är ett bevis på att du har tagit studenten säger jag. Å du har ju inte tagit studenten än. Eller hur?
Möjligen vid ett lärosäte, dvs Universitet. Läroverk är väl det som kommer innan.bark skrev:Var studentmössan inte ett sätt att visa att man gick vid ett läroverk?bruse skrev:Mösspåtagning för de som har tagit studenten ja! Mössan är ett bevis på att du har tagit studenten säger jag. Å du har ju inte tagit studenten än. Eller hur?
Är väl ett vardagligt ord i ett öland söder om oss? Med betydelsen förare? Fel på det?Johan Eriksson skrev:"Fürher" är visst ett begrepp du är stolt över och använder i dagdiglt talspråk!?