provkörningen var inte helt misslyckad heller, tjongar lite olycksbådande i returfjäder till bromsen, värmen på signalklockan fungerade inte och några mer små detaljer
Finns det någon chans att se/åka något sådant trevligt i Påsk? Min pojk fyller tre och vi skall hälsa på hans farmor på höga berget (Gråberget) i Göteborg. Han gillar spårvagnar och håller bra reda på vilka färger de har i Norrköping respektive Göteborg...
Reimersholme71 skrev:Finns det någon chans att se/åka något sådant trevligt i Påsk? Min pojk fyller tre och vi skall hälsa på hans farmor på höga berget (Gråberget) i Göteborg. Han gillar spårvagnar och håller bra reda på vilka färger de har i Norrköping respektive Göteborg...
211 kommer nog väldigt sällan gå i ordinarie trafik någonstans, då det är en vänstervagn. Lär nog mest bli abbonemang.
Reimersholme71 skrev:Finns det någon chans att se/åka något sådant trevligt i Påsk? Min pojk fyller tre och vi skall hälsa på hans farmor på höga berget (Gråberget) i Göteborg. Han gillar spårvagnar och håller bra reda på vilka färger de har i Norrköping respektive Göteborg...
Som det ser ut nu är det inga abonnemang beställda under påskhelgen och ingen linjetrafik är planerad. På den här sidan kan du se vilka dagar Ringlinien bedriver någon form av linjetrafik. Enda chansen är nog om du ska ha turen och råka se en teknisk provkörning, om teknikgruppen nu jobbar på påskdagen.
- Daniel "You can't look dignified while having fun!"
Daniel R skrev: ...om teknikgruppen nu jobbar på påskdagen.
Teknikgruppen jobbar ALLA söndagar.
Vi går ju alltid till templet med spetsigt tak där man får kraften uppifrån (ungefär 600 v) på söndagarna, och många gånger även på andra dagar.
Ja vänstertrafikvagnarna är ju litet svåra att köra i ordinarie linjetrafik med, motspårskörning är ju också litet svårt att praktisera frekvent.