lever dessa vagnar fortfarande, har inte sett dessa på länge.
Är det El fel eller håller glödlamporna på att gå. På MB viton jag körde så började lamporna lysa svagt i höjd med sundsvall , så der var bara slå på alla lampor jag hade fram, å alla tillsammans lös ite svagare än halvljuset, sen dog motorn, å generatorn hade dött utan att varna mig med en lampa. Så det var bara ringa kollegan 1 timme bakom å be han ge mig lift till Okq8 så fick jag hyra en Iveco, å lastade över allt till andra bilen å brände vidare till Sthlm. Å Snacka om att Ivecon har pigg, var ju van med att stampa i botten på mercan, men denna fick ju hjulspinn när man gjorde det .
Förlåt att jag förstår tråden med denna långa saga.
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Acela skrev:lever dessa vagnar fortfarande, har inte sett dessa på länge.
Är det El fel eller håller glödlamporna på att gå. På MB viton jag körde så började lamporna lysa svagt i höjd med sundsvall , så der var bara slå på alla lampor jag hade fram, å alla tillsammans lös ite svagare än halvljuset, sen dog motorn, å generatorn hade dött utan att varna mig med en lampa. Så det var bara ringa kollegan 1 timme bakom å be han ge mig lift till Okq8 så fick jag hyra en Iveco, å lastade över allt till andra bilen å brände vidare till Sthlm. Å Snacka om att Ivecon har pigg, var ju van med att stampa i botten på mercan, men denna fick ju hjulspinn när man gjorde det .
Förlåt att jag förstår tråden med denna långa saga.
Vad menar du? klart att M31 lever! Bilden togs fö 3/1-08
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Acela skrev:Är det El fel eller håller glödlamporna på att gå. På MB viton jag körde så började lamporna lysa svagt i höjd med sundsvall , så der var bara slå på alla lampor jag hade fram, å alla tillsammans lös ite svagare än halvljuset, sen dog motorn, å generatorn hade dött utan att varna mig med en lampa.
Tja, bil-el är en gåta för mig men jag har varit med om det där ett par gånger. Det brukar faktiskt gå att ana att laddningslampan flämtar lite mellan varven, sen dör det ena efter det andra tills magnetventilen för bränsletillförseln slutligen stoppar vidare framfart.
Acela skrev:Är det El fel eller håller glödlamporna på att gå. På MB viton jag körde så började lamporna lysa svagt i höjd med sundsvall , så der var bara slå på alla lampor jag hade fram, å alla tillsammans lös ite svagare än halvljuset, sen dog motorn, å generatorn hade dött utan att varna mig med en lampa.
Tja, bil-el är en gåta för mig men jag har varit med om det där ett par gånger. Det brukar faktiskt gå att ana att laddningslampan flämtar lite mellan varven, sen dör det ena efter det andra tills magnetventilen för bränsletillförseln slutligen stoppar vidare framfart.
aha, okej. Det är komplicerat det där
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Bussmicke skrev:Vad är det där vita på backen för något?
Det är salt, som förs in över land av den välkända blöta havsluften i Göteborg. På eftermiddagen sjunker luftfuktigheten och saltet faller ned på marken. Sedan kör Spårvägen runt med en sopvagn och sopar upp saltet och kör ut det till Saltholmen och häller tillbaka det i havet. (Nu vet ni varför det heter Saltholmen!)
Bussmicke skrev:Vad är det där vita på backen för något?
Det är salt, som förs in över land av den välkända blöta havsluften i Göteborg. På eftermiddagen sjunker luftfuktigheten och saltet faller ned på marken. Sedan kör Spårvägen runt med en sopvagn och sopar upp saltet och kör ut det till Saltholmen och häller tillbaka det i havet. (Nu vet ni varför det heter Saltholmen!)
och sen den vanligaste med 2 lika stora lampor brevid varandra
Du förvirrar dig inte bara på att det är den ombyggda fronten. 316, 362, och 363 är det väl som har den fronten. Du borde inte kunnat vara i göteborg utan att sett en M31...
Dessutom har ni fel om det vita... Det är Polisen som bokstavligen sprängt en smugglarliga och således ligger det vita pulvret kvar över marken. Nu måste man snabbt få en gasolbrännare på plats så att pulvret kan koka-in i marken
Senast redigerad av Vardon den tisdag 29 januari 2008 1:26, redigerad totalt 1 gånger.
och sen den vanligaste med 2 lika stora lampor brevid varandra
Du förvirrar dig inte bara på att det är den ombyggda fronten. 316, 362, och 363 är det väl som har den fronten. Du borde inte kunnat vara i göteborg utan att sett en M31...
då har jag nog inte täkt på dom. jag hade för mig att det bara fanns 3 olika vagntyper
1, pedalvagnarna som jag diggar (som har typ samma golvhöjd)
2, sen dom med 2 runda lampor brevid varandra (som har låggolv i mitten)
3, sen den nyaste vagnen som jag inte alls gillar
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
316 kan man indentifiera på ganska långt håll. Då den har den ombyggda fronten, saxbygel (vilket inte 362 och 363 har) samt att den har även den "gräsliga?" västtrafikranden med en spårvagn, buss och en båt runt om sig
Vardon skrev:316 kan man indentifiera på ganska långt håll. Då den har den ombyggda fronten, saxbygel (vilket inte 362 och 363 har) samt att den har även den "gräsliga?" västtrafikranden med en spårvagn, buss och en båt runt om sig
är det bara 316 som har den ombyggda fronten?
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Acela skrev:
är det bara 316 som har den ombyggda fronten?
Frågan är besvarad i tråden innan du ens ställde den.
Vardon skrev:Du förvirrar dig inte bara på att det är den ombyggda fronten. 316, 362, och 363 är det väl som har den fronten. Du borde inte kunnat vara i göteborg utan att sett en M31...
När det gäller vilka vagntyper som finns i Göteborg
Acela skrev:1, pedalvagnarna som jag diggar Very Happy (som har typ samma golvhöjd)
2, sen dom med 2 runda lampor brevid varandra (som har låggolv i mitten)
3, sen den nyaste vagnen som jag inte alls gillar
så vill jag komma med en korrigering, det finns fyra vagntyper i daglig trafik:
M28 ( pedalvagn)
M29 ( pedalvagn)
M31 (77 vagnar med som du skriver två runda lampor, 3 vagnar med ombyggd front. Alla vagnarna är lika mycket M31)
M32
- Daniel "You can't look dignified while having fun!"
jojo, men först sa han : 316, 362, och 363 är det väl som har den fronten
sen sa han att bara 316 hade den, vad jag förstod.
okej, men nu förstår jag, efter att ha kollat på massa bilder att den med 2 lampor är originalet och den 3 lampor ( annan placering än M28/M29) är ombyggd.
Då kanske det förklarar att jag inte sett dom, då det bara finns 3 vagnar som är ombyggda M31. har ju sett M31 Originalen
Min andra fråga blir då, Varför har dom byggt om dom
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Acela skrev:Är det El fel eller håller glödlamporna på att gå. På MB viton jag körde så började lamporna lysa svagt i höjd med sundsvall , så der var bara slå på alla lampor jag hade fram, å alla tillsammans lös ite svagare än halvljuset, sen dog motorn, å generatorn hade dött utan att varna mig med en lampa.
Tja, bil-el är en gåta för mig men jag har varit med om det där ett par gånger. Det brukar faktiskt gå att ana att laddningslampan flämtar lite mellan varven, sen dör det ena efter det andra tills magnetventilen för bränsletillförseln slutligen stoppar vidare framfart.
Men, standardknep nummer ett när det gäller bil-el är att om lysena lyser svagt eller andra prylar inte funkar som de ska så *sparar* man på strömmen till man kommer fram!
Kör upp i rumpan på en lastbil och kör på parkeringsljuset även om det är mörkt ute typ
Jag har som passagerare varit med om ovanstående. Den bilen hade en gammal blaupunkt mono-bilradio, den hade vi som "spänningsvarnare" då en sån radio drar så lite ström och funkar dåligt vid relativt lite för låg spänning. Så fort radion funkade dåligt så var det bara att slå av vindrutetorkarna fast det ösregnade