Nästa släpvagn till Norrköping
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Nästa släpvagn till Norrköping
Idag vid lunchtid så möte jag nästa släpvagn som ska till Norrköping
Tyvärr mötes vi på motorvägen mellan Linköping och Norrköping så det gick inte att fota (det är svårt när man möts i 90Km) Kanske finns det något foto på forumet snart
Tyvärr mötes vi på motorvägen mellan Linköping och Norrköping så det gick inte att fota (det är svårt när man möts i 90Km) Kanske finns det något foto på forumet snart
Re: Nästa släpvagn till Norrköping
Eftersom jag och dottern, istället för att vistas hemma i regnvädret, ägnade oss åt detta (bilder), så missade jag ju tyvärr denna leverans.Hrrj 2 skrev:Idag vid lunchtid så möte jag nästa släpvagn som ska till Norrköping

Öl, läsk och vykort, med spårvagns och slottsutsikt vid Donau. Budapest 23/6-03 foto Leif D.
Istället fick jag komplettera mina bildsamlingar med dessa bilder idag, efter dagens ideella spårvagnskörning.

KVG568 i vagnhallen, fd KVG570 syns bakom, i vit färg. Foto 2003-06-30 Leif D.

Snygg och fin vagn, så gott som klar för trafik (?). Foto 2003-06-30 Leif D.

En underbar interiör för en spåvagns-mupp, men vad gillar Norrköpingsborna den tro ?? Foto 2003-06-30 Leif D.
//Leif D
bänkarna
Är det träbänkar (faner) eller är där nån stoppning i bänkarna
Mvh: Henrik E-E

Medlem i:FSS, BHSF
Re: bänkarna
Det är trä-faner. Även M94-orna hade denna typ av säte då de kom till Norrköping, med början 1994. Ganska snart fick de en sitts av tyg med lite stoppning och senare byttes allt mot nya stolar av Vogel-typ.HE-E skrev:Är det träbänkar (faner) eller är där nån stoppning i bänkarna![]()
//Leif D
Jo självklart !bruse skrev:Leif, ni tog väl spårvagnen till något trevligt termalbad?!
Vi åkte till badet som döljer sig bakom denna enkla hotellfasad.

Gellért hotell och bad, 2003-06-25. Foto Leif D
Och självklart så åkte vi spårvagn av den här typen dit (50-talstyp 4-axlig motorvagn+2-axligt släp+4-axlig motorvagn, multipeldrift).

UV 3414 på Szabadság-bron 2003-06-25. Foto Leif D.
Här några interiörer.......bruse skrev:Åh... de där vagnarna var härliga. Man kunde veva ned sidofönstret med en vev, å lägga armen på fönsterkarmen, som på en bil!
I bakgrunden ser man den stora saluhallen, var ni där å köpte salamikorvar mm?
Först FP-släp

Kan ju möjligen vara sista 2-axliga släpvagnarna som går i ordinarie trafik, i vart fall så tung trafik.

Bruse kallar sin "Klonen", min heter Linda och vill inte vara med på bild !!
Nog minns du väl Saluhallen, där kan man verkligen köpa det mesta, både gott och snyggt.

Livsmedel, frukt, grönsaker, kött, vin och sprit på gatuplanet, på övervåningen sovenirer och tingel tangel av alla slag samt serveringar.