Råstas Nya Omnilink
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Råstas Nya Omnilink
Råsta kommer få 35 nya
etanolbussar
Det är 12 Scania CK270UB vagnsnummer 4761 - 4772
samt 23 Scania CK270UA vagnsnummer 3721 - 3743
etanolbussar
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Re: Råstas Nya Omnilink
Vart har du fått den infon ifrån...?Acela skrev:Råsta kommer få 35 nya
etanolbussar
Trevligt om det stämmer!
Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Äger fd SL H22 6431.
-
Det stod i förra veckans Råsta Info (Till alla medarbetare) så det är korrekta "men gamla" nyheter.Kvarne skrev:Vart har du fått den infon ifrån...?Acela skrev:Råsta kommer få 35 nya
etanolbussar
Trevligt om det stämmer!
//Lars
ja precis, men eftersom bussarna ej är levererade så är det inte gamla nyheter, utan fortfarande nya nyheter, sen är fortfarande det numret av råsta-nytt fortfarande aktuelltLars Ödlund skrev:Det stod i förra veckans Råsta Info (Till alla medarbetare) så det är korrekta "men gamla" nyheter.Kvarne skrev:Vart har du fått den infon ifrån...?Acela skrev:Råsta kommer få 35 nya
etanolbussar
Trevligt om det stämmer!
//Lars
Begriper inte varför man inte fortsätter från 3713...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Tror ju snarare det handlar om andra nya fordon som är beställda, men kanske inte ännu offeciella.Acela skrev:kanske vill lämna ett gap för all skilldra gamla med nya bussarBussmicke skrev:Begriper inte varför man inte fortsätter från 3713...
Har ett minne att jag läst om att man skulle ha 8 st provvagnar med någon form av hybridmotor, som skulle sättas i OmniLink-boggivagnar.
Vet alltså inte alls om det är så, men tanken slog mej.....
För en som inte är invigd i vagnmodellerna. Kan du berätta lite vad modellerna innebär? Är det dom vanliga "kortvagnarna" man ser på stan eller?Acela skrev:Råsta kommer få 35 nya
etanolbussar
kortvagnarna ser ut såhär exaktCalipo skrev:För en som inte är invigd i vagnmodellerna. Kan du berätta lite vad modellerna innebär? Är det dom vanliga "kortvagnarna" man ser på stan eller?Acela skrev:Råsta kommer få 35 nya
etanolbussar
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=24126
ledvagnarna ser ut så med, fast med en led

När jag övningskörde vid Hornsberg igår fick jag syn på en buss som väldigt mycket liknade den där. Jag och min instruktör var och kände lite på den, den luktade ungefär som en ny bil invändigtAcela skrev:kortvagnarna ser ut såhär exaktCalipo skrev:För en som inte är invigd i vagnmodellerna. Kan du berätta lite vad modellerna innebär? Är det dom vanliga "kortvagnarna" man ser på stan eller?Acela skrev:Råsta kommer få 35 nya
etanolbussar
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=24126
ledvagnarna ser ut så med, fast med en led

- Karsten
Fel! Alla Söderhallens bussar luktar mögel och kiss, och har så gjort i tio år minst. Främst H18E från 5035 och uppåt.Acela skrev:okej, kan ha vart den. Dock har inte jag känt nån "nybils" lukt i dessa, utan alla bussar luktar lika dant. Mögel och kiss.
Kanske inte så konstigt eftersom städmetoden går ut på att dagligen fylla bussen med vatten och sedan luta den så att vattnet förhppningsvis får med sig all smuts när det rinner ut. Ett antal H11or hade mot slutet så genomruttet golv att de lagades med tillfälligt golv ovanpå det som en gång varit.
på Hornsberg har dom även en golvskrapa, om den används vet jag inte,Karsten skrev:Fel! Alla Söderhallens bussar luktar mögel och kiss, och har så gjort i tio år minst. Främst H18E från 5035 och uppåt.Acela skrev:okej, kan ha vart den. Dock har inte jag känt nån "nybils" lukt i dessa, utan alla bussar luktar lika dant. Mögel och kiss.
Kanske inte så konstigt eftersom städmetoden går ut på att dagligen fylla bussen med vatten och sedan luta den så att vattnet förhppningsvis får med sig all smuts när det rinner ut. Ett antal H11or hade mot slutet så genomruttet golv att de lagades med tillfälligt golv ovanpå det som en gång varit.

-
- Kontakt:
Söderhallen och Söderort är väl två olika TO?daniel_s skrev:Söderorts vagnar luktar inte mögel och kiss, däremot verkar de förbannat skrotiga. Någon kommentar till det? (Kvarne?)Karsten skrev:Fel! Alla Söderhallens bussar luktar mögel och kiss, och har så gjort i tio år minst. Främst H18E från 5035 och uppåt.

>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska 
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/

Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
Då var vi nog inte i samma buss, för den vi kollade i luktade nybil. Den var så blänkande på in- och utsidan att troligen ingen hade hunnit kissa/spy ner den ännu...Acela skrev:okej, kan ha vart den. Dock har inte jag känt nån "nybils" lukt i dessa, utan alla bussar luktar lika dant. Mögel och kiss.
ja vet, fast det jag menar var att bussar luktar sällan nya som bilar gör, jag var inne i den redan typ samma dag den kom varken jag eller föraren kände någon lukt. Det är samma vagn du såg, eftersom det finns inga andra nya vagnar.Calipo skrev:Då var vi nog inte i samma buss, för den vi kollade i luktade nybil. Den var så blänkande på in- och utsidan att troligen ingen hade hunnit kissa/spy ner den ännu...Acela skrev:okej, kan ha vart den. Dock har inte jag känt nån "nybils" lukt i dessa, utan alla bussar luktar lika dant. Mögel och kiss.