Springsteen eller Nobelfesten
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Springsteen eller Nobelfesten
Mona Sahlin ska inte gå på Nobelfesten hörde jag nyss på radion. Hon ska gå på Bruce Springsteens konsert i stället. God smak, tycker jag, men vad skulle du välja?
-
Ska det tolkas som att du inte anser dig vara vuxen?Anders Norén skrev:Springsteen är snudd på vuxenmusik. Nobelfesten är nog kul att gå på åtminstone en gång.
Anders

F.ö. är väl "snudd på" dagens underdrift. Det är vuxenmusik. Han är ju en av oss förhatliga 40-talister. Det är ju tur att det finns musik för oss också och inte bara fjortispop.
Det kanske är skittrist. Men nu är Nobelpriset en av de saker som gjort Sverige kända utomlands. Att då inte gå, är det samma som att inte anse att vårt ansikte utåt är viktigt. Det är svagt för någon som i framtiden kommer att kandidera för statsministerposten.MartinW skrev:Jag tycker hon gör helt rätt. Fan vad trist att sitta i stadshuset och äta med miljoner och åter miljoner personer som tittar på.bruse skrev:Det säger ju lie om Monas prioriteringar. Dags att avsätta henne...
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
- Erik Sandblom
-
Vuxenmusik är sånt som det görs tv-reklam för. Sånt som vuxna utan musikintresse köper, sånt som aldrig spelas i radio, aldrig ligger på listor och aldrig omskrivs i tidningarna. Sån musik som man undrar vem sjutton det är som egentligen köper och lyssnar på. Il Divo. Shirley Clamp. Jill Johnsson. Svaret är att det är din farsa, din granne eller din allra tristaste kompis som köper de skivorna. Springsteen är inte riktigt där men känns inte så fräsch och angelägen. Springsteen är dessutom lite för bredbent för min smak.Harald skrev:Ska det tolkas som att du inte anser dig vara vuxen?Anders Norén skrev:Springsteen är snudd på vuxenmusik. Nobelfesten är nog kul att gå på åtminstone en gång.
AndersOch att Nobelfesten är för dem som inte har växt upp?
F.ö. är väl "snudd på" dagens underdrift. Det är vuxenmusik. Han är ju en av oss förhatliga 40-talister. Det är ju tur att det finns musik för oss också och inte bara fjortispop.
Nej, jag är inte vuxen. Inte så länge som det betraktas som lite suspekt att vara över 15 år och vara intresserad av aktuell populärmusik. Men det är klart, det är ju lite suspekt att vara över 15 år och ha ett fritidsintresse över huvud taget, förutom sport.
Anders
Inför INTE registreringstvång på Forum - skaffa i stället fler moderatorer!
Såvitt jag förstod skulle hon vara med på prisutdelningen så hon uteblir inte helt från firandet. Prisutdelningen är det väsentliga, tycker jag. Festen med alla pingvinerna verkar mest som en kvarleva från punschpatriotsmens dagar. Jag är nog inte speciellt överens med Mona i andra frågor, men tycker det är bra att det finns någon som vågar sätta sig över konvenansen.
Du menar att termen "vuxenmusik" används för att uttrycka ringaktning för människor som är annorlunda än man själv är?Anders Norén skrev:Vuxenmusik är sånt som det görs tv-reklam för. Sånt som vuxna utan musikintresse köper, sånt som aldrig spelas i radio, aldrig ligger på listor och aldrig omskrivs i tidningarna. Sån musik som man undrar vem sjutton det är som egentligen köper och lyssnar på. Il Divo. Shirley Clamp. Jill Johnsson. Svaret är att det är din farsa, din granne eller din allra tristaste kompis som köper de skivorna. Springsteen är inte riktigt där men känns inte så fräsch och angelägen. Springsteen är dessutom lite för bredbent för min smak.
Du är inte så bra på det där med att odla sociala kontakter va?Harald skrev:Såvitt jag förstod skulle hon vara med på prisutdelningen så hon uteblir inte helt från firandet. Prisutdelningen är det väsentliga, tycker jag. Festen med alla pingvinerna verkar mest som en kvarleva från punschpatriotsmens dagar. Jag är nog inte speciellt överens med Mona i andra frågor, men tycker det är bra att det finns någon som vågar sätta sig över konvenansen.

De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Rösta på någon annan då...bruse skrev:Du är inte så bra på det där med att odla sociala kontakter va?Harald skrev:Såvitt jag förstod skulle hon vara med på prisutdelningen så hon uteblir inte helt från firandet. Prisutdelningen är det väsentliga, tycker jag. Festen med alla pingvinerna verkar mest som en kvarleva från punschpatriotsmens dagar. Jag är nog inte speciellt överens med Mona i andra frågor, men tycker det är bra att det finns någon som vågar sätta sig över konvenansen.Att på ett otvunget och trevligt sätt kunna träffa andra statschefer kan bidra en hel del till fred och vänskap. Men det är för pluttigt för Mona.

Jag tycker inte det är samma sak som att vårt ansikte utåt inte är viktigt.bruse skrev:Det kanske är skittrist. Men nu är Nobelpriset en av de saker som gjort Sverige kända utomlands. Att då inte gå, är det samma som att inte anse att vårt ansikte utåt är viktigt. Det är svagt för någon som i framtiden kommer att kandidera för statsministerposten.MartinW skrev:Jag tycker hon gör helt rätt. Fan vad trist att sitta i stadshuset och äta med miljoner och åter miljoner personer som tittar på.bruse skrev:Det säger ju lie om Monas prioriteringar. Dags att avsätta henne...
Hon har valt att gå på prisutdelningen, och det tycker jag är tillräckligt. Inte ens det ser jag som ett krav på någon av partiledare i opposition. Möjligtvis ett krav på de i regeringsposition. Mona kommer få fler tillfällen att gå på nobelmiddag, både som partiledare och statsminister.
Nobelfesten återkommer ju varje år och som partiledare för Sveriges största parti har hon nog en stående inbjudan ändå. Bättre då att passa på att gå på Springsteen nu när hon ändå är i opposition. Dessutom fick hon ju backstage-pass och hela klabbet till Springsteen när hon var med hos Kristian Luuk för någon månad sen.
The Boss är ju hennes idol och nu ska hon äntligen träffa honom!
The Boss är ju hennes idol och nu ska hon äntligen träffa honom!
Sätt igång bygget av citybanan och förbifarten nu!
Lägg ner skönhetsrådet!
Lägg ner skönhetsrådet!
Det blev ju ett ramaskri för en del år sedan då Nobellstiftelsen gallrade bland de stående inbjudningarna! De partiledare som inte bjöds in ordnade en egen fest! På Carl Bilds initiativ, tror jag. Året därpå blev väl allt som vanligt igen!
Tror också att det varit annorlunda om Mona Sahlin varit statsminister. Då hade det sett illa ut om hon uteblev!
Sen kan man undra om van der Kwast kommer att inleda förundersökning mot de ministrar och statliga tjänstemän som kan misstänkas blivit mutade av Nobellstiftelsen. Det ligger närmare till hands att kalla detta en muta än Skenströms vinnota! (Skandalen i det senare fallet var ju att hon hade någon form av beredskapstjänst samtidigt som hon inte höll sig helt nykter. Inte att det det var en journalist som betalade notan!)
Tror också att det varit annorlunda om Mona Sahlin varit statsminister. Då hade det sett illa ut om hon uteblev!
Sen kan man undra om van der Kwast kommer att inleda förundersökning mot de ministrar och statliga tjänstemän som kan misstänkas blivit mutade av Nobellstiftelsen. Det ligger närmare till hands att kalla detta en muta än Skenströms vinnota! (Skandalen i det senare fallet var ju att hon hade någon form av beredskapstjänst samtidigt som hon inte höll sig helt nykter. Inte att det det var en journalist som betalade notan!)