Kommer att få nr: 4751 - 4760
Det är den nya förarplatsen, det är även den nya Etanolmotorn på 270 hk.
Dom har även Förar- AC.
Busslinks Omnilink Newlook
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Busslinks Omnilink Newlook
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
-
- Inlägg: 1553
- Blev medlem: onsdag 11 maj 2005 19:08
- Ort: Lappkärrsberget, Universitetet, Tub 2
- Kontakt:
Och sen för dom som är intresserad av B9S:
Norrorts och Norrtäljes B9S kommer heta 6349-6357, samtliga med regionalstolar, men bara förar AC.
Utbildning på digital färdskrivare pågår för fullt i Norrtälje just nu så man kan sätta vagnarna ut i trafik (leveransen borde ha skett vecka 48).
Norrorts och Norrtäljes B9S kommer heta 6349-6357, samtliga med regionalstolar, men bara förar AC.
Utbildning på digital färdskrivare pågår för fullt i Norrtälje just nu så man kan sätta vagnarna ut i trafik (leveransen borde ha skett vecka 48).
>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska 
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/

Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
- Karsten
- Inlägg: 1482
- Blev medlem: måndag 13 september 2004 23:54
- Ort: Österåker - mer än bara en anstalt!
Re: Busslinks Omnilink Newlook
Placering?Acela skrev:Kommer att få nr: 4751 - 4760
Det är den nya förarplatsen, det är även den nya Etanolmotorn på 270 hk.
Dom har även Förar- AC.
-
- Inlägg: 1553
- Blev medlem: onsdag 11 maj 2005 19:08
- Ort: Lappkärrsberget, Universitetet, Tub 2
- Kontakt:
Re: Busslinks Omnilink Newlook
Hornsberg troligen.Karsten skrev:Placering?Acela skrev:Kommer att få nr: 4751 - 4760
Det är den nya förarplatsen, det är även den nya Etanolmotorn på 270 hk.
Dom har även Förar- AC.
>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska 
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/

Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
Precis, ordning och reda måste det vara. Det sägs att anledningen till att SS inte gjorde några spårvagnsinköp efter 1952 (förutom experimentet med A28 och provisoriet A29) var att nummerserien för motorvagnar tog slut med vagn 500. Man kunde ju inte fortsätta med 501, för då var man inne på släpvagnarnas serie, och 1001 och uppåt var inte heller användbart av någon anledning som jag just nu har glömt bort. (1977 hade man uppenbarligen också glömt bort den när man började ge tunnelbanevagnar nummer i den serien!)
Altså, 4751 var ute på 56, 47 och 62 vad jag sett. Förarna har sagt ungefär samma sak om upplevelsen. det är att just 51an, har en accerlation nån stans mellan en Blåvagn 53XX Scania och en mycket slö Maxci. Man kan ha gaspedalen i botten i flera sekunder å typ inget händer, den rullar iväg sakta, typ inget händer, Detta är tråkigt att dom har sprypt dessa så pass mycket.
Jag kommer ihåg att 47XX hos Söderort hade en accerlation som var mycket piggare än ett skållat troll
Jag kommer ihåg att 47XX hos Söderort hade en accerlation som var mycket piggare än ett skållat troll

Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB