C20 2266 vid Odenplan...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
-
Jo, men dessa vagnar äro ju utförda enligt senaste tillgängliga teknik!daniel_s skrev:Notera den utmärkta kvaliteten på skåpdörren i hytten som är så bra, att man bara behöver använda en Dörrparet avstängt-skylt för att klistra fast den!
Klart att det räcker med en skylt! Skit vore det väl annars...
//Lars S
- Martin Andersson
Den estetiskt medvetne föraren tar naturligtvis och kvadruppelviker en trafikhändelserapport och kilar osynligt fast "garderobsdörren" med denna.
Förresten- hur många användningsområden har en Dörrparet avstängt- dekal på ett C20-tåg? Jag kommer på följande:
- Skylta upp avstängda passagerardörrar (mycket ovanligt)
- Hålla trasiga skåp- och innerdörrar stängda
- Täcka över blött kl-tt-r
- Sätta över sidoenhetens högtalare så att man inte hör stationsutrop (man "slipper" då även nödanrop, hyttanrop hrm...)
- Hålla trasiga hyttdörrmaskinskåpor på plats så att dessa inte knockar föraren
- Ersätta trasiga ventilationsdysor
- Ersätta trasiga AC-aggregatsgaller
Förresten- hur många användningsområden har en Dörrparet avstängt- dekal på ett C20-tåg? Jag kommer på följande:
- Sätta över sidoenhetens högtalare så att man inte hör stationsutrop (man "slipper" då även nödanrop, hyttanrop hrm...)
Senast redigerad av Martin Andersson den måndag 03 december 2007 19:32, redigerad totalt 2 gång.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe
-
Martin Andersson skrev:Förresten- hur många användningsområden har en Dörrparet avstängt- dekal på ett C20-tåg? Jag kommer på följande:
- Klippa och klistra och skapa skyltar med alternativa budskap (typ Data spränger röv)
- Tejpa fast S2:or med så att de inte hamnar i någons ficka
- Tejpa ihop mikrofonen när den gått sönder
- Tejpa fast papper framför VÖS-skärmen när den hakat upp sig och blinkar stroboskopiskt
- Täta matlådan när den gått sönder och börjat läcka
- Tejpa fast över strålkastaren när reläet bränt fast och strålkastaren konstant visar helljus
Det är ju Oslo.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.