Hittade en del sorglig läsning om Roslagen utifrån det här: http://insyn.stockholm.se/norrmalm/docu ... bilaga.pdf
*
626 är ju en linje som körs av förarna ute på Ljusterö eftersom en majoritet av turerna på den linjen i nutid enbart trafikeras just på Ljusterö av förare vid depån i Linanäs.
Är det tänkt att förarna på Ljusterö ska få vidga sina geografiska vyer lite då 626 ska trafikeras med fler turer ner till Danderyd?
Vem vet, det kanske finns en risk att 621 i sin tur avkortas ytterliggare för att enbart trafikera sträckan Norrtälje - Östanå då 621 och 626 har samma linjesträckning söder om Östanå och då kanske det känns "onödigt" med två olika linjer på samma sträcka.

Förslaget är ju att linje 621 enbart ska trafikeras sträckan Norrtälje - Åkersberga och 626 Ljusterö - Danderyd.
*
Bytespunkten vid Kulla vägskäl, hur är den tänkt att se ut? Ska det bli någon bussterminal i miniatyrformat där dagens vändslinga finns på södra sidan av LV 274?
*
Undrar hur ofta linjen Åkersberga - Kista t/r ska trafikeras och vad den ska få för nummer (se karta sid. 14)? Undrar hur lång restiden kan tänkas bli för denna nya linje?
(Sid 21)
*
Att korta av linje 639 vintertid för att enbart trafikera Sthlm - Hallstavik tycker jag inte om, och sedan ska UL ha en kort linje med okänt linjenummer Hallstavik - Östhammar. Jag har ju hört prat om att UL (KR-trafik) inte är intresserade av SL-Access-projektet så det är väl det som är den bidragande orsaken till det hela

(Själv tycker jag att linje 639 kan trafikera Stockholm - Gävle och ersätta C 832, så blir det en riktig långlinje i den roslagska landsbygden

Vidare har jag hört om att 639 ska bli stomlinje det med, den kanske kommer att heta 678/679 eller nå´t då. Och att denna linje ska trafikeras med 24m dubbel-led men om det förverkligas, hur blir det då på sommartid om den ska fortsätta norr om Hallstavik? Ev. blåbuss med befintligt linjenummer eller omskyltning till annat linjenummer eller ev. permanent bussbyte i Hallstavik oavsett tid på året till UL:s linje för vidare färd norr om Hallstavik.
*
När C 809 kortas av till Edsbro C, så står det att 641 ska ersätta C 809 på sträckan Edsbro - Norrtälje. Funderar då på om 641 ska förlängas för att gå via Edsbro C (Ununge - Edsbro - Ununge) eller alt. att C 809 förlängs till Ununge så 641 inte behöver åka en omväg. Andra alternativet är ju att åka 639 Edsbro - Ununge eller Edsbro - Rimbo men då blir det ju totalt två byten för kunden som åker med C 809 och ska till Norrtälje och det är ju bara jobbigt.
*
Nya stomlinje 677, känns som att det kan bli den mest glestrafikerade stomlinjen i AB-län eller kommer det bli 30-minuters trafik kanske mellan Norrtälje och Uppsala (nä, det tror jag inte)? En stomlinje för mig är inte en linje som permanent ska trafikeras med så glest intervall som dagens C 807:a gör i förhållande till nu befintliga stomlinje i AB-län.
Den kan heta 807X istället och gå Norrtälje - Knivsta trp - Uppsala och 807 kan trafikera Åby vsk - Uppsala enligt nuvarande linjesträckning där emellan. (hehe

*
Undrar om UL har planer på att konkurrera ut Swebus Express på sträckan Stockholm - Uppsala och så kan man fråga sig var i Stockholm UL:s linje ska anlända. Ja, undrar vad den kan tänkas få för linjenummer?
*
Undrar om det blir någon utveckling av taxesystemet så man slipper betala tilläggsavgift om man ska resa med 677 liknande det som finns i Gnesta för dit behöver man inte betala tillägg. Kanske några sådana där specialkort som tillämpas på pendeln till Bålsta.
* När ska allt det här träda i kraft om det verkställs?