Visa era misslyckade bussbilder!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
- aik_putte
- Kontakt:
Visa era misslyckade bussbilder!
Jag var ute för att fota lite annat än bussar igår men en buss fastnade iaf och då tänkte jag att man kunde visa sina misslyckade bussbilder här!

Ägare av http://www.sjisjka.se och http://www.phbuss.se
Den här:

Hela kompositionen blev helt fel... (och min kamera är jag heller inte 100 % förtjust i, men 80...)

Hela kompositionen blev helt fel... (och min kamera är jag heller inte 100 % förtjust i, men 80...)
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
De här måste vara några av de sämsta bussbilderna någonsin:

Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
Har lite svårt att förstå hur man kan spara misslyckade/dåliga bilder.
Sånt raderar man ju omgående.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Disk är billigt. Och plötsligt kan man ha nytta av de mest oväntade saker. Som nu, exempelvis...Bussmicke skrev:Har lite svårt att förstå hur man kan spara misslyckade/dåliga bilder.

Här ser jag plötsligt av en slump för första gången en av de SL-bussar som lånats in vid spårreparationerna sommaren 2006. Eftersom jag inte sett någon bild av dem tidigare så rusar jag ut från puben med kaneran i högsta hugg.
Och då kommer det en spårvagn och ställer sig i vägen. Och jag får fokus på stolpen och inte något av fordonen.
Men bussen stod kvar ett tag och jag fick ett par OK bilder. När jag kommer hem visar det sig att någon annan redan hunnit före med publicering här!
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
Radera (och sortera osv) omedelbart? Ja, jag önskar att det var så...
Mitt bidrag blir väl såhär, när jag såg att den var på ingång tänkte jag att jag ändå kunde skjuta av en bild (var inte ute och fotade) för att visa att jag någon gång rör mig utanför SL-land;

(klicka för större)
...men värre kunde det väl knappast bli, mitt i solen, stolpe och en stor snödriva. Syns väl inte ens att det är Uppsala
Mitt bidrag blir väl såhär, när jag såg att den var på ingång tänkte jag att jag ändå kunde skjuta av en bild (var inte ute och fotade) för att visa att jag någon gång rör mig utanför SL-land;

(klicka för större)
...men värre kunde det väl knappast bli, mitt i solen, stolpe och en stor snödriva. Syns väl inte ens att det är Uppsala

-
-
-
För de yngre som inte förstod vad jag menade med det:Verspieder skrev:-Fotoobjektet hinner ut ut bild ("Du simmar ut bild Kaj")
http://www.youtube.com/watch?v=xf8beJji6zk
Sistnämnda bild från Verspieders sida känner jag igen från mina fotoalbum. Eftersom delar av min bildsamling blir just sådär...
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Högdagerkungen har slagit till..Verspieder skrev:De vanligaste felen:
-Det blir suddigt pga inställning eller handhavandefel.
-Fotoobjektet hinner ut ut bild ("Du simmar ut bild Kaj"), eller är för stort pga att fotografen glömt den stora inzoomningen.
-Det blir för ljust, och kameran vill inte motverka trots autoläge
-Man underskattar motljuset.
De äro utbrända som aldrig förr.
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
- Kronobergarn
- Kontakt:
Misslyckad trådbussbild
Det verkar inte som om det inkommit några misslyckade trådbussbilder. Men det är snart avhjälpt:

Bilden borde ha visat en trådbuss på linje 73 eller 74 i Budapest, strax bredvid järnvägsstationen Nyugati, hållplatsen Teréz körút.
Nu hade vål inte bilden blivit något mästerverk ens utan den plötsliga skåpbilden, men...

Bilden borde ha visat en trådbuss på linje 73 eller 74 i Budapest, strax bredvid järnvägsstationen Nyugati, hållplatsen Teréz körút.
Nu hade vål inte bilden blivit något mästerverk ens utan den plötsliga skåpbilden, men...
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.