Svenska krav på fordon?
Postat: lördag 07 juni 2003 17:54
Ja, samma rubrik som en av Postvagnshistoriens längsta trådar (just nu 136 inlägg) som handlar om huruvida det är svårt eller enkelt att importera järnvägsfordon från ett annat land och om det finns korkade regler som borde tas bort.
(Uppdatering: Tråden är nu 200 inlägg lång. Och på så kort tid! Och på en lördag! Jag är imponerad.)
DL kör då och då med gästvagnar från andra länder. Är det en massa byråkrati som krävs för att få tillstånd att köra andra länders spårvagnar i Sverige? Om inte, vad är det som skiljer spårvagnarna från övriga järnvägsfordon som gör att spårvagnarna så enkelt får användas i Sverige?
Anders
(Uppdatering: Tråden är nu 200 inlägg lång. Och på så kort tid! Och på en lördag! Jag är imponerad.)
DL kör då och då med gästvagnar från andra länder. Är det en massa byråkrati som krävs för att få tillstånd att köra andra länders spårvagnar i Sverige? Om inte, vad är det som skiljer spårvagnarna från övriga järnvägsfordon som gör att spårvagnarna så enkelt får användas i Sverige?
Anders