Datorfråga!

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
alex_krokodil

Datorfråga!

Inlägg av alex_krokodil »

Hej!

Jag står inför ett laptopköp och tänkte höra vilken av följande processorer som är bäst. Jag kommer att använda datorn till ganska prestandakrävande spel (typ World of Warcraft).
Alltså, vilken av följande processorer lämpar sig bäst av Intel Core 2 Duo eller AMD Turion X2 TL56?
Tacksam för svar :)
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

AMD blir varmare och kräver mer ström
alex_krokodil

Inlägg av alex_krokodil »

Slagpåse skrev:AMD blir varmare och kräver mer ström
och lustigt nog sa säljaren i butiken precis tvärt om! vissa gör tydligen allt för att sälja...
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

AMD har alltid dragit mer ström och utvecklat mer värme än jämförbara Intel.

Dock förespråkar jag AMD-processorn, jag har en liknande prolle i min bärbar och det fungerar bra, AMD Turion 64 X2 Mobile
VeVen

Inlägg av VeVen »

alex_krokodil skrev:
Slagpåse skrev:AMD blir varmare och kräver mer ström
och lustigt nog sa säljaren i butiken precis tvärt om! vissa gör tydligen allt för att sälja...
Försäljare tycks kunna påstå litet vadsohelst, det är uppenbart. Intel har som sagt en fördel när det gäller strömförbrukning, och därmed värme. Fast AMD tycks ha haft en stark ställning bland gamers.

Det kan kanske vara värt att söka litet på nätet efter artiklar om detta. Jag råkade hitta den här och den här. Dessa får man naturligtvis läsa utifrån det egna behovet och ekonomin.

Sedan så är det naturligtvis frågan om hur dramatiskt skillnaden mellan dessa två processorer upplevs av användaren. Det är ju så mycket som spelar in när man skall värdera hur man trivs med sitt system.

PC marknaden är ju en djungel, där jämförelser inte alltid är så enkla att göra. . .

tänker förrädaren VeVeN, nöjd ägare till en egenhändigt byggd Intel Core 2 Duo burk med Linux.
Låst