x
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Inlägg: 4460
- Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46
-
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: lördag 24 augusti 2002 16:56
- Ort: Förorten
-
- Inlägg: 4460
- Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46
-
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: lördag 24 augusti 2002 16:56
- Ort: Förorten
Järnvägen från Maria och ner till NYA Knutpunkten är enkelspårig och går i en ravin genom Pålsjöskog så där är ingen möjlighet att bygga dubbelspår så det har funnits diskusioner i HBG om att bygga en station under jord någonstans under Kärnan Nu vet jag inte hur diskusionen går just nu i HBG men tar man hänsyn till toppografin i HBG så är det nog inte sträckning Maria - NYA Knutpunkten under Tågaborg realistisk utan isåfall handlar det om en ny sträckning som går ner under jord vid Maria och kommer upp någon stans söder om stan ex. nuvarande rangerbangården och då skulle man få en dubbelspårs järnväg genom (under) HBG med underjordiskstaton. /Leif A
Hälsingborgare i själ o hjärta
Nya Knutpunkten?
Det skrivs "Nya Knutpunkten", är det samma station som används idag eller en ny station?
Vad händer i så fall med den påkostade Knutpunkten, läggs den ned, eller?
-Per
Vad händer i så fall med den påkostade Knutpunkten, läggs den ned, eller?
-Per
Re: Nya Knutpunkten?
Knutpunkten, Gamla Knutpunkten är den busshålplats som idag heter Biblioteket. Förr för HSS vad Brunnsparken är för GS.Per Lind skrev:Det skrivs "Nya Knutpunkten", är det samma station som används idag eller en ny station?
Vad händer i så fall med den påkostade Knutpunkten, läggs den ned, eller?
-Per
Nya Knutpunkten=Helsingborg C+Helsingborg F och bussterminal.
/T
Med reservation för tyckfel.