Trafikledning spårvagn Göteborg
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Trafikledning spårvagn Göteborg
Satt och funderade lite förut ikväll på hur många det egentligen är som trafikleder spårvagnstrafiken i Göteborg... Syftar då både på inre och yttre, och olika tider på dygnet...
Egentligen har jag inte så bra koll på organisationen över huvud taget... Någon som kan sprida lite ljus över det hela?
Egentligen har jag inte så bra koll på organisationen över huvud taget... Någon som kan sprida lite ljus över det hela?
- trafikbefäl
Re: Trafikledning spårvagn Göteborg
Tre trafikledare på radion och tre på utsidan. Detta är under dagtid. På natten går det ner till en på radion och två på utsidan.Xist skrev:Satt och funderade lite förut ikväll på hur många det egentligen är som trafikleder spårvagnstrafiken i Göteborg... Syftar då både på inre och yttre, och olika tider på dygnet...
- Kronobergarn
- Kontakt:
- trafikbefäl
- Kronobergarn
- Kontakt:
Okej... dag tid då förstår jag... men på natten blir det då en på buss och en på vagn samt två yttre ?trafikbefäl skrev:Detta är nuläget. När TLI går igång blir det i full styrka tre trafikledare radio spårvagn, två trafikledare radio buss och tre yttre trafikledare.Zella skrev:Är detta nya TLI eller bara i nuläget
Hoppas det funkar bra sen när allt är igång... för TLI kommer ju nu att få City/Frölunda/Majorna/Mölndal/Hissingen/Ale

- trafikbefäl
I ett skede då TLX låg på Ahlströmersgatan kom det upp en diskussion om att ha informatörer i samma rum men bakom en glasruta. Man skulle då få snabb information så man kunde svara på frågor från media och allmänheten. Senare skilde man på informationen och TLX och som bekant har TLX suttit på Rantorget medan informationen funnits i huset som väl kallades Göta Källare. Nu är vi snart tillbaka till information och TLX i samma byggnad med närhet till varandra.
Hälsningar
Ragnar
Ragnar