Trafikledning spårvagn Göteborg

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Xist

Trafikledning spårvagn Göteborg

Inlägg av Xist »

Satt och funderade lite förut ikväll på hur många det egentligen är som trafikleder spårvagnstrafiken i Göteborg... Syftar då både på inre och yttre, och olika tider på dygnet...

Egentligen har jag inte så bra koll på organisationen över huvud taget... Någon som kan sprida lite ljus över det hela?
Användarens profilbild
trafikbefäl

Re: Trafikledning spårvagn Göteborg

Inlägg av trafikbefäl »

Xist skrev:Satt och funderade lite förut ikväll på hur många det egentligen är som trafikleder spårvagnstrafiken i Göteborg... Syftar då både på inre och yttre, och olika tider på dygnet...

Egentligen har jag inte så bra koll på organisationen över huvud taget... Någon som kan sprida lite ljus över det hela?
Tre trafikledare på radion och tre på utsidan. Detta är under dagtid. På natten går det ner till en på radion och två på utsidan.
Användarens profilbild
Kronobergarn
Kontakt:

Inlägg av Kronobergarn »

Är detta nya TLI eller bara i nuläget :roll:
Användarens profilbild
trafikbefäl

Inlägg av trafikbefäl »

Zella skrev:Är detta nya TLI eller bara i nuläget :roll:
Detta är nuläget. När TLI går igång blir det i full styrka tre trafikledare radio spårvagn, två trafikledare radio buss och tre yttre trafikledare.
Xist

Inlägg av Xist »

Tack för svaret :)
Användarens profilbild
Kronobergarn
Kontakt:

Inlägg av Kronobergarn »

trafikbefäl skrev:
Zella skrev:Är detta nya TLI eller bara i nuläget :roll:
Detta är nuläget. När TLI går igång blir det i full styrka tre trafikledare radio spårvagn, två trafikledare radio buss och tre yttre trafikledare.
Okej... dag tid då förstår jag... men på natten blir det då en på buss och en på vagn samt två yttre ?

Hoppas det funkar bra sen när allt är igång... för TLI kommer ju nu att få City/Frölunda/Majorna/Mölndal/Hissingen/Ale :wink:
Harald
Kontakt:

Inlägg av Harald »

"TL" står för TrafikLedning antar jag, men vad står "I" för?
Användarens profilbild
trafikbefäl

Inlägg av trafikbefäl »

Harald skrev:"TL" står för TrafikLedning antar jag, men vad står "I" för?
I står för information. Större fokus på informationen till resenär helt enkelt.
Ragnar D

Inlägg av Ragnar D »

I ett skede då TLX låg på Ahlströmersgatan kom det upp en diskussion om att ha informatörer i samma rum men bakom en glasruta. Man skulle då få snabb information så man kunde svara på frågor från media och allmänheten. Senare skilde man på informationen och TLX och som bekant har TLX suttit på Rantorget medan informationen funnits i huset som väl kallades Göta Källare. Nu är vi snart tillbaka till information och TLX i samma byggnad med närhet till varandra.
Hälsningar
Ragnar
Skriv svar