Strömhopp när SL-ledningen möter motstånd - spännande utveck

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
2763

Strömhopp när SL-ledningen möter motstånd - spännande utveck

Inlägg av 2763 »

Fann följande på dn.se

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=1

Uppenbarligen så är det ledningsbyte på gång....

/T
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
Per Lind

Ledningsbyte - Positivt?

Inlägg av Per Lind »

Hejsan,
Eftersom jag inte bor i Kungl. Hufvudstaden känner jag inte till alla politiker och högre tjänstemäns inställningar.
Vad jag förstått var SL's ledning inte så positiva till spårväg, stämmer det?
Finns det i så fall hopp om att vi kan lobba in en Vd med "rätt" åsikt?
-Per
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 19:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
/jes

Politisk tillsättning?

Inlägg av /jes »

Näste VD för SL blir kanske en rent poltisk tillsättning. SL är bortsett från Infrateknik numera en beställarorganisation så politiska meriter kan vara avgörande. Nog är väl en del länstrafikdirektörer hämtade ur politkerkretsen?
Bara det inte blir gatuborgarrådet i Stockholm för han gillar definitvt inte spårvagnar.
Användarens profilbild
Stefan B

Inlägg av Stefan B »

Jag kan bara inte hålla mig:

Johan skriver: "Ja men det var väl för skönt att Elwe försvann (ni kan ta ner darttavlan nu SS) då han - oavsett vad man tycker om det parti han företräder - företräder en arrogans och en politkerstil som känns allt annat än förtrolig. Flera politiker än han bör dock gå på kurs i "offentlig ödmjukhet" och vi kan bara hoppas att efterträdaren blir bättre?"

1. Johan måste förståss avse Stockholmspartiets ledare som ju var känd som ett under av "offentlig ödmjukhet" :wink: Men hon fick ju också gå...

2. Sen kan väl ödmjukhet gälla inte bara politiker utan också inlägg här på Forum, så kanske vi slipper alla avhopp från debattörer i central ställning.

Tycker jag.

SB

PS. Jag försvarar inte Elve Nilsson, men de flesta utomstående debattörer verkar numera kräva av en politiker att vara en "empatisk, karismatisk datamaskin". Finns de?
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Kontakt:

Inlägg av Ulrik Berggren »

Enligt vad jag hört är det mest troligt att det blir någon landstingsperson som blir ny VD, fast osvuret är bäst. Ny permanent VD tilsätts inte förrän tidigast i höst. Den nuvarande tillfällige, IZ, lär antingen bli ersatt av sig själv eller någon annan vikarie den 17/6
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Skriv svar