Är du intresserad av en alldeles egen vagn?
Hindrar inte en transport över Atlanten dig?
Intresserad av Amerikanska tunnelbanavagnar?
Då är detta auktionen för dig!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2414503391
//Q
I tunnelbanevagnköpartagen?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Inlägg: 466
- Blev medlem: torsdag 19 september 2002 3:55
- Ort: Narrowsburg, NY, USA
Denna vagn i fråg är inte igentöigen en T-banevagn. Det är en f.d. Washington PCC spårvagn, ganska modifierad, och har sedan 1960 talet trafikerat parkerings linjen i Fort Worth, Texas. Den linjen går in i en tunnel under f.d. Leonards Varuhus. Den var byggd av Leonards och hette i böörjan O & M Leonards Subway. Leonards var uppköpt av Tandy Corporation (som äger Radio Shack) Tandy drev spårvägen i många år från den stora 5000 bilars parkeringsplats just norr om centercity.
Orsaken till nedläggningen är att parkeringsplatsen skall exploateras och kontorsbyggnader skall uppföras.
Staden Forth Worth håller på att planera en lightraillinje som skall gå igenom staden till Stationen där pendeltågen till lämnar ifrån. Jag tror Amtrak också anvöndeer denna station.
Flera av 'Tandy Sudway' vagnar har köpts av McKinney Avenue Transit Authority, en Djurgårdlinje Typ som trafikerar en sträcka från City Place (en stor Light Rail Station) i Dallas in till Centrum där dom kommer att vända runt kvarteret i närheten av Dallas DART Light railstation.
En intressant sak som MATA just nu skall göra, är att bygga en vändskiva vid City Place så dom kan vända enkelriktade vagnar. Dom har visst en ex-Toronto PCC vagn. De vagnar som kommer från Fort Worth är också enkel riktade,men kanske dom skall användas som parts för möjligen inskaffade PCC vrak från nån annanstans.
mvh Dennis
Orsaken till nedläggningen är att parkeringsplatsen skall exploateras och kontorsbyggnader skall uppföras.
Staden Forth Worth håller på att planera en lightraillinje som skall gå igenom staden till Stationen där pendeltågen till lämnar ifrån. Jag tror Amtrak också anvöndeer denna station.
Flera av 'Tandy Sudway' vagnar har köpts av McKinney Avenue Transit Authority, en Djurgårdlinje Typ som trafikerar en sträcka från City Place (en stor Light Rail Station) i Dallas in till Centrum där dom kommer att vända runt kvarteret i närheten av Dallas DART Light railstation.
En intressant sak som MATA just nu skall göra, är att bygga en vändskiva vid City Place så dom kan vända enkelriktade vagnar. Dom har visst en ex-Toronto PCC vagn. De vagnar som kommer från Fort Worth är också enkel riktade,men kanske dom skall användas som parts för möjligen inskaffade PCC vrak från nån annanstans.
mvh Dennis
.Är intresserad av balance mellan de olika trafikmedlen. Är inte helt galen men nästan......
Nja, en Cx-vagn från Stockholm skulle inte sitta fel, men det lär man väl ändå inte hitta på den siten 
PS. Och C4:an från dalarna för 324.000 kr är för dyr, tyvärr.

PS. Och C4:an från dalarna för 324.000 kr är för dyr, tyvärr.
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Tråkigt...Kent skrev:PÅ tal om C4, idag är det precis ett år sedan den sista vagnen gick i trafik, 2487 tror jag att det var.
mvh
Kent

Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/