Fototips längs T-banan
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Fototips längs T-banan
På T-banan är det enkelspårstrafik mellan Högdalen-Hagsätra. Söderspåret är avstängt. Detta beror på ett spårbyte. På sträckan kan det finnas lok som inte är så varnliga att se i dagsljus.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Banverket
Är detta inte typiskt SL, att så mycket stängs av och att det pågår så länge?
Har en känsla av att när Banverket gör jobb på järnvägen så tar det inte lika lång tid, kommer ihåg att dom bytte en hel växel vid Karlberg förra året på en natt
. När SL bytte en växel vid Gullmarsplan tog det veckor med förberedelser på nätterna och sedan avstängt en helg.
Varför tar SL längre tid på sig än Banverket? Finns det speciella svårigheter när det gäller just tunnelbana som kan förklara det hela?
Dan
Har en känsla av att när Banverket gör jobb på järnvägen så tar det inte lika lång tid, kommer ihåg att dom bytte en hel växel vid Karlberg förra året på en natt

Varför tar SL längre tid på sig än Banverket? Finns det speciella svårigheter när det gäller just tunnelbana som kan förklara det hela?
Dan
Re: Fototips längs T-banan
Vilket lok åsyftas?17AGR skrev:På T-banan är det enkelspårstrafik mellan Högdalen-Hagsätra. Söderspåret är avstängt. Detta beror på ett spårbyte. På sträckan kan det finnas lok som inte är så varnliga att se i dagsljus.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Bussmicke skrev:Vilket lok åsyftas?17AGR skrev:På T-banan är det enkelspårstrafik mellan Högdalen-Hagsätra. Söderspåret är avstängt. Detta beror på ett spårbyte. På sträckan kan det finnas lok som inte är så varnliga att se i dagsljus.
Snälla Micke läs inlägget noga. Det står att det kan vara lok på sträckan. Inte vilka.
Tur för Bruse att han flyttade så att han inte har 20min trafik på sin station.
AGR
Det var det för det mesta ändå. Så fort det var försening, å det är det ju minst en gång om dan (ingen överdrift, jag åker två gånger om dan - till & från jobbet - å minst en av dessa är försenad...), så vände tågen i Högdalen. Mao 20 minuters trafik. Plus den försening som nästa tåg hade, plus mer försening för det blev mycket folk på tåget.17AGR skrev: Tur för Bruse att han flyttade så att han inte har 20min trafik på sin station.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
ok, tog mig en tur idag och loket lös md sin frånavro...
Loket kanske finns i Bingolotto...
Loket kanske finns i Bingolotto...
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av: