Häromdagen slog jag hakan i perrongen på Linköpings central (bildikt talat, alltså). Jag stod och blickade söderut mot spår 1 när pendeltåg 3031 rullar in där. Vid den norra förarhytten kan jag läsa "Tage Danielsson". Jag blev paff och tappade hakan.
Vadan detta? Någon som vet när det beslutades om att namnge pendeltågen? Har de andra tågen några namn, och vem har föreslagit dem?
Namngivna pendlar i Östergötland
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
Namngivna pendlar i Östergötland
När börjar spårvagnarna rulla på Kungsgatan igen?
Jaha, fåneriet har spritt sig även till Pendeltågen i Ötraf-land
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Vad är det som är så fånigt? I alla fall i Göteborg är det hedrande att få sitt namn uppsatt på spårvagnen. Vi andra resenärer får en chans att lära oss lite om dessa personer genom att läsa den uppsatta informationsskylten. Ser fram mot den dagen Västtrafiks pendeltåg återigen namnges. Gärna med sjönamn från hela regionen. Inget fel med lite personlighet.Bussmicke skrev:Jaha, fåneriet har spritt sig även till Pendeltågen i Ötraf-land