Göteborgs Spåvägar 801 i Helsingfors på mässcentrum den 22 Maj 2007.
Bussen är veterligen längst bussen som har någonsin rullat i Finland.
Mvh Lauri
PS. Mera UITP-bilder finns på min hemsida.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Jag tycker det ser ut som den står stilla.Lauri Räty skrev: Bussen är veterligen längst bussen som har någonsin rullat i Finland.
Klart att den står stilla, bilden är ju en stillbild. Om den hade visats i youtube, så hade man på riktigt fått se hur 801:n svävar omkring inne i mässcentret.bruse skrev:Jag tycker det ser ut som den står stilla.Lauri Räty skrev: Bussen är veterligen längst bussen som har någonsin rullat i Finland.
Bruse försökte nog bara skoja till det lite grannKlart att den står stilla, bilden är ju en stillbild. Om den hade visats i youtube, så hade man på riktigt fått se hur 801:n svävar omkring inne i mässcentret. Nåja, säkert har den rullat på "finska mark" redan tidigare. I Åbo ordnades ifjol (el. kanske det var för två-tre år sedan) lokaltrafiksdagar. 801:n eller en systerbuss i serien rullade från båten till utställningsområdet.
ja, och verkade lyckas lite variefall?Jonas Strömblad skrev:Bruse försökte nog bara skoja till det lite grannKlart att den står stilla, bilden är ju en stillbild. Om den hade visats i youtube, så hade man på riktigt fått se hur 801:n svävar omkring inne i mässcentret. Nåja, säkert har den rullat på "finska mark" redan tidigare. I Åbo ordnades ifjol (el. kanske det var för två-tre år sedan) lokaltrafiksdagar. 801:n eller en systerbuss i serien rullade från båten till utställningsområdet.![]()
/J