Fick tips förra fredag från en förare att det kommer gå en boggibuss på 77an under veckan som kommer samt 21. Eftersom man har varken tid eller lust att fota detta på morgonen så bestämde jag att åka till Karolinska sjukhuset på eftermiddagen istället.
Cirka 40 minuter efter jag kom till Karolinska sjukhuset fick jag syn på bussen!
Närbild på bussen.
Lite interiörbilder:
Avstigning vid Liljeholmen innan man körde ner till påstigningshallen.
Så är man framme i Sankt Eriksplan och så steg jag av och åkte hem.
Man ser att SL har varit mycket noga med att måla om just denna vagn, jämfört med de övriga gamla OmniCity/Link som Swebus fick tex: (Tillstånd att lägga ut Patriks bild finns)
I detta fall, svarta färgen runt ljuset.
/Yujin
>>>> http://www.slinfo.se <<<<Fast på engelska
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
yujin skrev:Fick tips förra fredag från en förare att det kommer gå en boggibuss på 77an under veckan som kommer samt 21. Eftersom man har varken tid eller lust att fota detta på morgonen så bestämde jag att åka till Karolinska sjukhuset på eftermiddagen istället.
Samt 21??? =) - ska den ersätta nockebybanan eller?
Obligatorisk nördfakta - Ägare av: Nikon D80, Canon EOS400D, Sony DSC-W1, Sony DSC-T9, Panasonic DMC-FZ30, Panasonic DMC-TZ2
yujin skrev:Fick tips förra fredag från en förare att det kommer gå en boggibuss på 77an under veckan som kommer samt 21. Eftersom man har varken tid eller lust att fota detta på morgonen så bestämde jag att åka till Karolinska sjukhuset på eftermiddagen istället.
Menar vecka 20 och 21.
Vad har hänt med den?
Det kan nån annan svara på.
>>>> http://www.slinfo.se <<<<Fast på engelska
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Bakläxa! Du får ett försök till på dig: Vad har Nockebybanan för linjenummer?
Bakläxa! Du får ett försök till på dig: Vad har Nockebybanan för linjenummer?
Gaah, menade ju lidingöbanan!
Obligatorisk nördfakta - Ägare av: Nikon D80, Canon EOS400D, Sony DSC-W1, Sony DSC-T9, Panasonic DMC-FZ30, Panasonic DMC-TZ2
Saxat från bussmickes sida
"Busslink 5750 började brinna på E18 strax norr om Brottby omkring klockan tre på onsdagen den 13 November 2002.
Orsaken till branden var på onsdagskvällen okänd. Bussen var tom när den omkring klockan två på onsdagen fattade eld.
Bussen hade tagits ur trafik på grund av en punktering på ett framhjul och parkerats vid vägkanten på E18 vid Söderhall norr om Brottby."
adtranz skrev:Saxat från bussmickes sida
"Busslink 5750 började brinna på E18 strax norr om Brottby omkring klockan tre på onsdagen den 13 November 2002.
Orsaken till branden var på onsdagskvällen okänd. Bussen var tom när den omkring klockan två på onsdagen fattade eld.
Bussen hade tagits ur trafik på grund av en punktering på ett framhjul och parkerats vid vägkanten på E18 vid Söderhall norr om Brottby."