Detta kommer nog aldrig i tryck i någon tidning, så för att det inte ska falla i glömska allt för fort så publicerar jag det här. Episoden inträffade i dag ombord på en M32 på linje 6.
Ni som åkt med en M32 har kanske noterat de svarta knoppliknande handtagen som finns på några ställen inuti vagnen. Ett sådant hade på okänt sätt lossnat och lämnat efter sig ett hål stort ungefär som (eller något mindre än) en normal tumme. Detta noterade en dam som åkte med vagnen (vagnsnummer okänt) och påpassligt nog stoppade hon ner sin - just det - tumme i hålet. Hon märkte ganska snart att hon faktiskt satt fast, och hur hon än drog och slet så kom hon inte loss. Hennes avstigningshållplats, Kortedala Torg, passerades, men hon hade inte mycket annat att välja på än att sitta kvar med tummen i hålet. Först efter att servicebilen anlänt och diverse olika metoder för tummlossning provats, ploppade den ut med hjälp av någon form av nedkylning av det uppsvullnade fingret. Gissa om hon var skamsen...
Drama på L6
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Spammer
-
Det där påminner starkt om vissa datoranvändare som trycker in all möjlig "extra hårdvara" i sina burkar och sedan kräver service. Som en liten flicka som kom på den goda idén att förvara halsbandet i diskettenheten.
Det var ju tur att det löste sig. Damen lär vara försiktig i framtiden, hoppas bara att hon vågar åka M32 framöver.
Apropå damer och spårvagnar (då inledningen ju tar upp det ämnet): jag fick för några dagar sedan reda på att en Mustang och X2000 har stora likheter. Jag visade en bild på den förstnämnda och fick kommentaren: "Är det inte X2000? Den ser ut så...."
Visst är likheten slående.

Det var ju tur att det löste sig. Damen lär vara försiktig i framtiden, hoppas bara att hon vågar åka M32 framöver.
Apropå damer och spårvagnar (då inledningen ju tar upp det ämnet): jag fick för några dagar sedan reda på att en Mustang och X2000 har stora likheter. Jag visade en bild på den förstnämnda och fick kommentaren: "Är det inte X2000? Den ser ut så...."
Visst är likheten slående.

Med spårvagn till framtiden