Bevara X1!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
-
- Spammer
Bevara X1!
Jag tycker X1 är så trevliga, att enligt min uppfattning måste minst 1 X1 bevaras. Håller ni med mig?
Re: Bevara X1!
Ja, men vem ska bevara den? "Någon"?Spårälskaren skrev:Jag tycker X1 är så trevliga, att enligt min uppfattning måste minst 1 X1 bevaras. Håller ni med mig?
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
-
- Spammer
Hej
Ok. Då lär alltså 3050, 3099 och 3100 varit de allra sämsta eftersom de skrotades 2005 p.g.a ålderdom. Förresten åkte jag X11 3211 igår och den var riktigt sunkig i lacken och skakig och sunkig inuti. Den sämsta X11:an jag åkt iår.
Personligen tycker jag att Sveriges Järnvägsmuseum i Gävle skall vara ansvariga för att ett fyra-vagnars-sett X1or bevaras...bruse skrev:Ja, men vem ska bevara den? "Någon"?Spårälskaren skrev:Jag tycker X1 är så trevliga, att enligt min uppfattning måste minst 1 X1 bevaras. Håller ni med mig?
Det vore mäkta tråkigt om inte ett enda X1-sett bevaras, men knappast förvånande...

Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Äger fd SL H22 6431.
-
Inte ålderdom, 3050 var brandskadad och 3100 rejält krockskadad efter närkontakt med stoppbock i Kungsängen, 3099 hade använts som reservdelsförråd en längre tidSpårälskaren skrev:Ok. Då lär alltså 3050, 3099 och 3100 varit de allra sämsta eftersom de skrotades 2005 p.g.a ålderdom. Förresten åkte jag X11 3211 igår och den var riktigt sunkig i lacken och skakig och sunkig inuti. Den sämsta X11:an jag åkt iår.
-
- Spammer
Jag håller till 100% med dig.Kvarne skrev:Personligen tycker jag att Sveriges Järnvägsmuseum i Gävle skall vara ansvariga för att ett fyra-vagnars-sett X1or bevaras...bruse skrev:Ja, men vem ska bevara den? "Någon"?Spårälskaren skrev:Jag tycker X1 är så trevliga, att enligt min uppfattning måste minst 1 X1 bevaras. Håller ni med mig?
Det vore mäkta tråkigt om inte ett enda X1-sett bevaras, men knappast förvånande...
Jag tror det dröjer innan någon skriver här om bevarandeplaner
Det skulle bara resultera i onödiga trådar om att det var "fel vagn", ""fel använda pengar" eller något annat fel. Det enda man kan vara säker på är att inläggen kommer från de som inte gör ett dyft själva utan bara kräver att "någon" ska göra det dom själva ser sig för goda att göra.

Det skulle bara resultera i onödiga trådar om att det var "fel vagn", ""fel använda pengar" eller något annat fel. Det enda man kan vara säker på är att inläggen kommer från de som inte gör ett dyft själva utan bara kräver att "någon" ska göra det dom själva ser sig för goda att göra.
Det är inte för sent att börja på nytt