Tycker att man borde kunna visa även såna här bilder på dom olika forumen..cirkeln är liksom sluten då.
Den kan tyckas otrevlig för en del men den visar ändå något som tjänstgjort ett tag och som kanske en del minns och den förtjänar en bild
Bussen t.v är en prototyp till Scanias Omnicity denna är kallad "Nollan".
Sista testet var ett välttest,vilket gjorde vagnen väldigt sned.
/a32
Antar att eftersom många cx vagnar har skrotats så sjunker vagnparken kraftigt så vart skulle man sätta alla grejorna man plockar av?
Det skulle säkert inte gå både av kostnads och utrymmesskäl att spara på allt och ha som ett reservdelsförråd för dom få vagnar som är kvar.
Det kostar ju pengar att ha grejor på lager, Lars S har stenkoll i Hammarby och kan säkert rätta om jag har fel.
/Robban
Som jag förstått av tidigare diskussioner i ämnet tas delar till vara vid skrotning av två anledningar:
1. Reservdelar
2. Miljöhänsyn, vissa delar är bättre att demontera i HY och återvinna på ett miljöriktigt sätt.
De skrotvagnar som nu står i Hammarby har ganska mycket demonterat. (Nu borde jag väl knalla ner ca 500 meter och fota... Men det orkar jag inte... )
A32 skrev:Bussen t.v är en prototyp till Scanias Omnicity denna är kallad "Nollan".
Sista testet var ett välttest,vilket gjorde vagnen väldigt sned.
/a32
Robban Ftm skrev: /.../
Det kostar ju pengar att ha grejor på lager, Lars S har stenkoll i Hammarby och kan säkert rätta om jag har fel.
/Robban
Tyvärr har jag inte stenkoll längre, mitt uppdrag hos Tågia tog slut för tio månader sedan. Jag var tillfrågad (och hade accepterat) ytterligare några uppdrag men det rann av någon anledning ut i sanden. Men viss koll har jag väl, jag vet ju vem jag ska fråga om jag undrar något.
Vad beträffar reservdelar så har man nog plockat på sig så mycket man anser sig behöva för att täcka kvarvarande Cx-vagnars resterande liv. C6H-vagnarna som står i HY har nog inget kvar värt att plocka, de står på skrotboggier och väntar väl bara på transport till Gladö Kvarn.
Verspieder; Jodå jag plåtade bussen vid samma tillfälle.
Behöll "Buss" nyckeln vid besöket som minne.
Det har varit ute lite bilder förrut på Bussnack bla.
/a32