Norsborg..

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Norsborg..

Inlägg av Bussmicke »

En 9,3 Km lång promenad Eriksberg-Norsborg runt resulterade i ett gäng bilder..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Mer på hemsidan.
//MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
David

Inlägg av David »

Detta är inte vad jag tänker på när jag hör Norsborg, men det finns tydligen mycket natursköna omgivningar. Snyggt!
Sätt igång bygget av citybanan och förbifarten nu!
Lägg ner skönhetsrådet!
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Tack, Det kändes i benen efter promenaden..
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

David skrev:Detta är inte vad jag tänker på när jag hör Norsborg, men det finns tydligen mycket natursköna omgivningar. Snyggt!
Jodå, det är fint nere vid Gamla Norsborg. Tyvärr så har man förstört hela Norra Botkyrka med alla fula höghus. Även Alby och Fittja har natursköna områden.

ps. Fina och intressanta bilder Micke, hoppas det kommer fler bilder i denna serie. ds
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Det var alla bilder jag tog, 112 st. Det går ju att ta fler bilder en annan gång..
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Igthorn

Inlägg av Igthorn »

Snygga bilder. Har svårt att tro att det är vinter när man ser dem där. Jäkla trist att gårdagens snö försvann imorse..
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Fina bilder. Och fin reklam för ett område som behöver det! Har på olika sätt fått reda på att det är fina omgivningar runt förorten Norsborg, men tagit mej dit? Nej, det har inte blivit av!
Användarens profilbild
Stefan Widén

härliga bilder

Inlägg av Stefan Widén »

Ett tips på din nästa Norsborgspromenad eller nån annans för den delen är att nu när det är avlövat ta sig till vattenverket och idka lite spårvägsarkeologi. Från hamnen upp till vattenverket fanns det en "spårväg" för bl a trp av sand. Det finns rester kvar av det hela.

/stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Detta?

Bild
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarens profilbild
Stefan Widén

Kanske

Inlägg av Stefan Widén »

Fast det skall finnas mer lämningar av själva spårvägen. Transportbanan är ytterligare en detalj jag inte kände till. Har för mig Vam Collin har tagit bilder men minns inte i vilken omfattning. Skall kolla detta.

/stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Fint som fasen borta vid Vattenverket. Vill minnas att jag badade där i trakterna i mälaren i sommras.
Pentax for life!
Användarens profilbild
adtranz

Inlägg av adtranz »

Väldigt väldigt trevligt bildsvep från ens hemområde Micke! :D
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Re: Kanske

Inlägg av Bussmicke »

Stefan Widén skrev:Fast det skall finnas mer lämningar av själva spårvägen. Transportbanan är ytterligare en detalj jag inte kände till. Har för mig Vam Collin har tagit bilder men minns inte i vilken omfattning. Skall kolla detta.

/stefan
Finns det nå´t läsa om "Spårvägen" ?
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarens profilbild
M224

Re: Kanske

Inlägg av M224 »

Bussmicke skrev:
Stefan Widén skrev:Fast det skall finnas mer lämningar av själva spårvägen. Transportbanan är ytterligare en detalj jag inte kände till. Har för mig Vam Collin har tagit bilder men minns inte i vilken omfattning. Skall kolla detta.

/stefan
Finns det nå´t läsa om "Spårvägen" ?
Stockholm Vatten gav 2004 ut en bok om vattenverket i Norsborg när det fyllde 100 år. Där finns en hel del bilder plus text, inkl den om höjdbanan ner till hamnen. Min väns sambo jobbar f.ö nere på Norsborgs vattenverk, det finns en del häftiga prylar där inne som är runt 100 år gamla men som är polerade som om dom vore nya :)
Användarens profilbild
Stefan Widén

leta bok

Inlägg av Stefan Widén »

Ok ja då får man leta efter den boken...samt uppenbarligen arra ett studiebesök.

/stefan
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Skulle va kul att haka på om det funkar.
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Bussmicke skrev:Skulle va kul att haka på om det funkar.
Jag är också med på ett ev studiebesök.
Låst