Finn Fem Fel på vagnen...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
TramTok

Finn Fem Fel på vagnen...

Inlägg av TramTok »

Nu skall vi testa eran förmåga att se detaljer... Har tagit en bild på vagn 317 vid Marklandsgatan och sedan klonat bort 5 detaljer. Det gäller alltså på klassiskt maner att hitta de fem felen... Vissa är stora, andra är små...

Good Luck... :mrgreen:

Bild
Användarens profilbild
Hjortron

Inlägg av Hjortron »

Körriktningsvisaren som ska va i det mörkblåa strecket precis bakomför första dörren är bortklonad.
Användarens profilbild
Hjortron

Inlägg av Hjortron »

Västtrafikmärket framför reklamskylten är borta
Användarens profilbild
Hjortron

Inlägg av Hjortron »

Efternamnet på denna H E som är von Norrman
Användarens profilbild
Hjortron

Inlägg av Hjortron »

Ovanför H E och bredvid dörröppnaren så borde det vara nån sorts kontakt eller likande...
Användarens profilbild
Hjortron

Inlägg av Hjortron »

Sen funderar ja på om reklamskylten är framflyttad? :P
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Klonat bort? När man klonar nåt gör man en kopia. Så om du klonat bort en backspegel, borde du istället å två! Som att yngla av sig, om jag skaffar barn, blir vi två, inte noll.

Trevlig kvällsbild annars!
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
TramTok

Inlägg av TramTok »

Körriktningsvisaren som ska va i det mörkblåa strecket precis bakomför första dörren är bortklonad
Det var ett rätt
Västtrafikmärket framför reklamskylten är borta
Näe, det har jag inte flyttat
Efternamnet på denna H E som är von Norrman
Det var två rätt
Ovanför H E och bredvid dörröppnaren så borde det vara nån sorts kontakt eller likande...
Just det, det lilla hålet som föraren kan öppna dörrarna utifrån med...

Det var tre rätt

Sedan märkte jag att det finns visst sex fel, det gick liksom bara i farten. Tre kvar alltså...
Klonat bort? När man klonar nåt gör man en kopia. Så om du klonat bort en backspegel, borde du istället å två! Som att yngla av sig, om jag skaffar barn, blir vi två, inte noll.
När jag säger klonat bort så syftar jag på verktyget "klonstämpel" i Photoshop som man kan flytta delar av en bild med för att täcka över andra delar av bilden med för att exempelvis ta bort en fågel i luften som man inte vill ha där eller för att ja... luras lite med spårvagnsbilder... :D
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

linjenumret e inte blått?
TramTok

Inlägg av TramTok »

Grovsnus skrev:linjenumret e inte blått?
Just det!

Då var det fyra rätt... två kvar...
Användarens profilbild
Hjortron

Inlägg av Hjortron »

Det var så jag menade Bruse som TramTok förklarade ;)

Så Västtrafikmärket är inte borttaget? Sen så ser det ut som du har ändrat 7 i vagnsnummret oxå?
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

En trea på den platsen borde vara skyltad antingen 3 - Ej i Trafik eller Vit - Ej i Trafik. (Beroende på mjukvara i fordonsdatorn) För den vagnen borde Vita alternativet gälla.

//Tony
Med reservation för tyckfel.
TramTok

Inlägg av TramTok »

TonyM skrev:En trea på den platsen borde vara skyltad antingen 3 - Ej i Trafik eller Vit - Ej i Trafik. (Beroende på mjukvara i fordonsdatorn) För den vagnen borde Vita alternativet gälla.

//Tony
Det kan nog stämma, det vet du bättre. Men det är inte det som jag har lagt in som fel...
Användarens profilbild
Hjortron

Inlägg av Hjortron »

7an i Vagnsummret måste du ju tagit bort och gjort i en annan textstil.. Annars brukar dom va lite mer raka ;)
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

En torkare.
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Hjortron skrev:7an i Vagnsummret måste du ju tagit bort och gjort i en annan textstil.. Annars brukar dom va lite mer raka ;)
Det där stämmer förmodligen, om han nu inte lyckats att ta en från en annan vagn förstås. Annars är det så att det finns två typsnitt för siffrorna - tyvärr.....

//T
TramTok

Inlägg av TramTok »

Hjortron skrev:7an i Vagnsummret måste du ju tagit bort och gjort i en annan textstil.. Annars brukar dom va lite mer raka ;)
Näe, faktiskt inte. jag har inte gjort något med vagnsnumret. Men man ser ju att något hat hänt med 1:an och 7:an, det tänkte jag på när jag tog bilden... har vagnen varit med om någon krock som gjort att man behövt sätta dit ett nytt nummer?

Jaja... Mr. Burns satte i alla fall in det femte felet: det högra torkarfästet saknas. Så nu återstår bara ett fel... sök fisk är mitt tips...
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

TramTok skrev:
Näe, faktiskt inte. jag har inte gjort något med vagnsnumret. Men man ser ju att något hat hänt med 1:an och 7:an, det tänkte jag på när jag tog bilden... har vagnen varit med om någon krock som gjort att man behövt sätta dit ett nytt nummer?

Jaja... Mr. Burns satte i alla fall in det femte felet: det högra torkarfästet saknas. Så nu återstår bara ett fel... sök fisk är mitt tips...
Det är snyggt med fläskläpp utan trekantslås!

//Tony
TramTok

Inlägg av TramTok »

TonyM skrev:
Det är snyggt med fläskläpp utan trekantslås!

//Tony

Hmm.. ja, det bränns.. Utvecka lite... Misstänker att den delen som jag pillat på kallas fläskläpp... men trekantslås, det har jag dålig koll på vad det är...
Användarens profilbild
Hjortron

Inlägg av Hjortron »

Fläskläppen eller underkjolen eller va de nu heter ska man ju kunna ta bort mitt i för att kunna koppla ihop kopplet med en annan vagn vid tex bärgning. Så 6e "felet" är alltså koppelskyddet?
Skriv svar