Smäll i Götet
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Smäll i Götet
Kan det bli första pedalvagnen att ställas av för skrot? Ser iofs ut som en M29, men är ramen knäckt kanske den kan få smita före M28orna.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=314068
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=314068
Tråkigt, vilken vagn var det?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
- Nils Carl Aspenberg
-
.
Rent principiellt var det väl lika bra att det var en pedal som åkte på smällen. Tänk om det varit en Sirio! 

Satsa på Spårvägarna
Även om man räknar bort M25:orna är det redan pedalvagnar undanställda för skrotning. Som Nils Carl skriver saknas det redan ett antal M28 och M29. Dessutom står några M28 i vagnhallen Majorna som enbart används som reservdelsförråd i väntan på beslut om skrotning.
- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
"You can't look dignified while having fun!"
Jovisst är det så. Jag menade som de flesta nog förstod den första pedalskroten som följd av Sirioleveranserna. Men Daniel R visste nåt jag inte hade koll på o tackar för det svaret.Nils Carl Aspenberg skrev:Hvordan kan den bli den förste som blir skrot? Det er vel skrotet rundt 120 M25. I tillegg tror jeg at i alle fall at M28: 712, 764 og 765 og M29: 839 og 858 også er borte.
Det man tittar på är färgen inuti vagnen, alla M28 utom dom ombyggda M28:rna är ljusblåa i förarhytt.
Kollade lite på bilden, ser ju ut som det bara är ytterplåt som gått åt skogen, den vagnen lär inte vara ramsne då rutor är hela och det krävs inga större krafter för att fläka lite plåt.
Att vagnen skakar till och att det känns som den skall välta kan vara en överdriven känsla ihop med att se en lastbil som är väldigt nära spårvagnen.
Jag har ingen koll på vilken vagn det är mer jag tror att det är en av PLC M28:orna, ser ut att vara paralelldörr i mitten med gammal lack och jag tror inte att Vi har kvar någon ombyggd M29 nu i gammal lack.
Kollade lite på bilden, ser ju ut som det bara är ytterplåt som gått åt skogen, den vagnen lär inte vara ramsne då rutor är hela och det krävs inga större krafter för att fläka lite plåt.
Att vagnen skakar till och att det känns som den skall välta kan vara en överdriven känsla ihop med att se en lastbil som är väldigt nära spårvagnen.
Jag har ingen koll på vilken vagn det är mer jag tror att det är en av PLC M28:orna, ser ut att vara paralelldörr i mitten med gammal lack och jag tror inte att Vi har kvar någon ombyggd M29 nu i gammal lack.