Igelbodabyte?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Ulf

Igelbodabyte?

Inlägg av Ulf »

Hur går det rent praktiskt till i Igelboda på Saltsjöbanan? Delar man på tåget, eller är det tågbyte som gäller för trafikanterna på Solsidanlinjen? Eller fungerar det på annat vis? Berätta!
Användarens profilbild
Kristofer
Kontakt:

Inlägg av Kristofer »

Det är tågbyte.
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

För det mesta går det till så att tåget från Slussen går på spår 2. På samma spår står tåget mot Solsidan. Tåg mot Slussen står då på spår 1.
Ibland är det på ett helt annat sätt. På kvällarna kommer tåget mot Saltsjöbaden in på spår 1 och tåget mot Solsidan står på spår 2.

Igelboda:
Bild
Bantekniker
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Bobjörk skrev:Ibland är det på ett helt annat sätt. På kvällarna kommer tåget mot Saltsjöbaden in på spår 1 och tåget mot Solsidan står på spår 2.
Så har jag för mig att det alltid var tidigare, i början av 90-talet. Men det var väl innan 20-minuterstrafikens tillkomst på dagtid.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Skriv svar