Julkrubba anno 2006

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
bruse

Julkrubba anno 2006

Inlägg av bruse »

Hedning som jag är sen 22 år tillbaka, kan jag inte göra den traditionella julkrubban. Så med glögg och tålamod rotade jag igenom Klonens legolåda. Lite brist på rätt sorts gubbar, så det blev som det blev.
Bild
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Detta äro min hjulhälsning.

God Hjul och Gott Nytt Spår på er!
belay123

Inlägg av belay123 »

härlig julkrubba, klart bäst hittils! :D
Mikael Karlsson

Inlägg av Mikael Karlsson »

Roligt att det finns fler som vågar ha alternativa julkrubbor. Men insats förra året gillades dock inte av familjen (förutom dottern). Jag ställde en Londonbuss framför krubban, dock stoppades det hela innan jag satte hållplatsskyltar på den :cheesygrin:

Däremot uppskattades min kreativa förmåga av mormor då jag var liten. Då fick jag minsann sätta hållplatsskyltar på krubban så det blev en väntkur. Folket var väntade resenärer, jesusbarnet kastade jag dock bort :wink:

Mikael
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Mikael Karlsson skrev:Roligt att det finns fler som vågar ha alternativa julkrubbor. Men insats förra året gillades dock inte av familjen (förutom dottern). Jag ställde en Londonbuss framför krubban, dock stoppades det hela innan jag satte hållplatsskyltar på den :cheesygrin:

Däremot uppskattades min kreativa förmåga av mormor då jag var liten. Då fick jag minsann sätta hållplatsskyltar på krubban så det blev en väntkur. Folket var väntade resenärer, jesusbarnet kastade jag dock bort :wink:

Mikael
Kasta inte bort barnet med badvattnet!
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Trevligt med alternativa krubbor. Vi har hustruns kontraster - en från Betlehem, i olivträ, en från Ica Kvantum modell 1975 i plast. Med originallåda och originalprislapp lydande 7.05
Professionell tyckare
Låst