Inte reklam nu igen!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Stefan_Brännström

Inte reklam nu igen!

Inlägg av Stefan_Brännström »

Såg en grödröd ful historia som egentligen var en M28 eller M29 åka förbi på långt avstånd i Gbg idag. Skall man behöva stå ut med heltäckande reklam även på M31 och Sirio, månntro? Det vi såg för 4-5 år sedan var ingen hit.

Sedan undrar man vad det är för nybygge vid Slottsskogens minigolf, intill dammen? Såg det när BLÅ Express passerade förbi idag.
Satsa på Spårvägarna
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Hörde du Stefan!

Den vagnen du såg var den så kallade Djungelvagnen. Valmyndigheten i Göteborg (jo ni läste rätt) förrättade i samband med årets val för första gången i svensk historia ett "Barnval" där de som inte kommer att få rösta i svenska riksdagsval ännu på ett tag (med undantag för de som inte är medborgare) fick möjligheten att påverka två saker, dels utseendet på en spårvagn och dels utseendet på skolbibliotekskort - tror jag det var.

Djungelvagnen kan alltså sägas vara en del i ett demokratifostringsprojekt och är INTE en reklamvagn.

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Barre

Inlägg av Barre »

En begränsad del av vagnen kan ses på denna blid
http://www.sparvagen.goteborg.se/

Man kan även läsa att den trafikerar linje 5 på vardagar.
"I bring nothing to the table!"
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Beror på vilken tid på dagen det är, på GS hemsida finns länk till tidtabell för vagnen.
mitt på dagen går den på 10:an. Jag åkte den från Brunnsparken kl. 9:47 till Guldheden och tillbaka i förmiddags.

Fler och bättre bilder kommer om en liten stund..
Senast redigerad av Bussmicke den torsdag 23 november 2006 22:10, redigerad totalt 1 gånger.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stefan_Brännström

.

Ja det var ju bättre. Var rädd att få se vagnar i trafik med dylika målningar.

Förresten är det väl bestämt att Sirio inte skall ha någon reklam? Det är ju ett klart lyft, och kunde man ta bort utsides reklamen på de övriga vagnarna hade jag blivit ännu gladare. Åtminstone M31 och M29 som vi kommer att få se ett tag till.
Satsa på Spårvägarna
Stefan_Brännström

.

Bussmicke: Har du någon bild på bussmodellen som trafikerar linjen "DALSLAND Express"? Tycker den är riktigt snygg, och den snyggaste som kör mellan Gbg och Ljungskile.
Satsa på Spårvägarna
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Kolla på min hemsida under bussfoto-Sverige-U-Uddevalla Omnibus
Där bör det finnas sån bussbild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

Undrar om de som ogillar reklam i lokaltrafiken uppskattar höjda biljettpriser i stället?
Användarens profilbild
Salkin

Inlägg av Salkin »

djth skrev:Undrar om de som ogillar reklam i lokaltrafiken uppskattar höjda biljettpriser i stället?
För egen del skulle jag inte ha något emot mindre reklam och högre biljettpriser. Dock skulle det förmodligen slå hårt mot t.ex. låginkomsttagare och studenter, så därför är det knappast någon bra idé.
"Den döde kom cyklande från vänster."
Stefan_Brännström

DALSLANDS Expressen

Bild

Här är den bussen jag menade.

Ang. reklam så dröjer det väl inte länge förrän det är reklam på busskorten också.
Satsa på Spårvägarna
Skriv svar