Fotat av Yujin från dagens resa med 7300 till Vallentuna med 608X
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Acela skrev:om bussen blir sk enöggd, kan man ta glöd lampan från helljuset och sätta det i halvljuset.. lite jobbigt att ringa hornebergsflexen om hjälp då vi var i vallentuna
Fotat av Yujin från dagens resa med 7300 till Vallentuna med 608X
du är det exakt samma lampor. så den risken finns inteDaniel R skrev:Även om det ska vara olika lampor till hel och halvljus borde det väl ändå vara bättre att tillfälligt ha en felaktig lampa där än att inte ha en lampa alls?
Men snälla !Acela skrev:du är det exakt samma lampor. så den risken finns inteDaniel R skrev:Även om det ska vara olika lampor till hel och halvljus borde det väl ändå vara bättre att tillfälligt ha en felaktig lampa där än att inte ha en lampa alls?
jag vet det här, sen får du tro det eller ejleifd skrev:Men snälla !Acela skrev:du är det exakt samma lampor. så den risken finns inteDaniel R skrev:Även om det ska vara olika lampor till hel och halvljus borde det väl ändå vara bättre att tillfälligt ha en felaktig lampa där än att inte ha en lampa alls?
Är det två lampor, så är det också, olika typ, fatta nu. De är ju av olika utförande. Fordon med kombinerat hel och halvljus har H4-lampor, som är en kombinerad lampa.
Men jag har säkert fel, jag som ägt egna fordon med separata strålkastar, så jag vet säkert inte vad jag talar om. Förmodligen är jag bara dum i huvudet som överhuvud taget bryr mej.
Möjligtvis skulle det kunna vara så att det sitter H4-lampor i bägge lägena i strålkastarna, vilket ja dock har svårt att tro, men är så fallet så är jag tacksam för att bli upplyst (!!) om det, av någon trovärdig person.
Sen ska inte Du Jim byta lampor åt Busslink, de har personal som gör det. Du ska inte ens göra det för att spara pengar, för du har inte med saken att skaffa.
Nej !Acela skrev:jag vet det här, sen får du tro det eller ejleifd skrev:Men snälla !Acela skrev: du är det exakt samma lampor. så den risken finns inte
Är det två lampor, så är det också, olika typ, fatta nu. De är ju av olika utförande. Fordon med kombinerat hel och halvljus har H4-lampor, som är en kombinerad lampa.
Men jag har säkert fel, jag som ägt egna fordon med separata strålkastar, så jag vet säkert inte vad jag talar om. Förmodligen är jag bara dum i huvudet som överhuvud taget bryr mej.
Möjligtvis skulle det kunna vara så att det sitter H4-lampor i bägge lägena i strålkastarna, vilket ja dock har svårt att tro, men är så fallet så är jag tacksam för att bli upplyst (!!) om det, av någon trovärdig person.
Sen ska inte Du Jim byta lampor åt Busslink, de har personal som gör det. Du ska inte ens göra det för att spara pengar, för du har inte med saken att skaffa.
men jag säger det igen
Det är H1 lampor i både Hel och halvljuset..
samma watt antal också, identiska glödlampor
förstår du nu
altså.. folket på denna hemsida är dom trögaste jag nånsin pratat med..Joohan skrev:"jag vet det här, sen får du tro det eller ej
men jag säger det igen
förstår du nu"
Måste bara fråga, Det ser du hur? Det ser ut att vara mörkt på bilden och sånt är svårt att se inne under lampor...
vad tråkigt då. du får skylla dig själv.. men du får väll fråga biltema personalen nästa gång du ska byta glödlampor, eller du kanske lämnar bilen på verkstad för detleifd skrev:Nej !Acela skrev:jag vet det här, sen får du tro det eller ejleifd skrev: Men snälla !
men jag säger det igen
förstår du nu
jag lägger ut dom för att jag ville det.. jag förstår inte varöfr ni retar upp er för.. är det eran buss, NEJ, det är ensak om jag pillar på eran bil..M224 skrev:En fråga till Acela/Jimpiz.
Varför fortsätter du att lägga ut bilder av denna karaktär när du vet att det bara leder till dålig stäming här på forumet? Om du byter lampor på bussar åt Busslink så fine för mig, men nästan alla trådar med bilder av den här typen spårar ur. Jag får känslan av att bilderna läggs ut bara för att se om det tar hus i helvetet och det är ju precis vad som händer varje gång. Lägg ut vanliga bilder i stället som skapar ett trevligt forum. Vid det här laget vet vi att allt du kan så det behöver inte bevisas med massa bilder, eller?!