Det är tråkigt om du har den inställningen, men då har du inte förstått min poäng med liknelsen. För den står jag fast vid.Stefan N skrev:Konstaterar att det är sådana här utfall från Bruse som gör att åtminstone jag vägrar att gå i svaromål gentemot vissa och som gör att tonen och trivseln här på forum ibland sjunker markant. Lik förbannat kan jag inte acceptera att jämföras med namnen ovan av en person som uppenbarligen är ofelbar i sina egna ögon. Nej, jag tänker inte kasta paj på dig Bruse, det är du inte värd. Vill du bli tagen på allvar så kan du börja bete dig efter de regler som du själv så ivrigt brukar hänvisa till avseende detta forum.
Men saken var den, att du inte gillade mina åsikter, vilket är din självklara rätt att tycka. Lika mycket som jag har rätt att ha mina åsikter och uttrycka dom.
Men jag och många andra ett fritt och demokratiskt samhälle kan aldrig acceptera att några försöker skrämma andra till tystnad för att andra uttrycker åsikter som inte behagar. När man försöker skrämma andra till tystnad med olika åtgärde allt från dolda anomyna fega förtäckta hot till folkmord, då lirar man i samma bana som nämnda hemska herrar. Kanske i en annan klass, men man lirar på samma bana.
Reglerna i forumet är enkla: acceptera andras åsikter. Klarar du inte denna enkla sak, låt bli då. Men försök inte tysta ned dom som inte delar dina åsikter.
Ditt inlägg ovan bekräftar bara min åsikt, att om du inte får som du vill, så vill du inte medverka i en ideel förening. Bra, du slipper! Men du gick i både svaromål och kastade paj. Vad tar du till nästa gång efter pajen?
Tonen i foruemt? Det är vad vi gör det till: acceptera andras åsikter, istället för at tkomma med förtäckta hot till tystnad.