Tråkigt

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
bruse

Tråkigt

Inlägg av bruse »

Jag känner att jag måste få försvara min heder, min rätt att få uttrycka min åsikt utan hot. Denna tråd är låst http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?p=125150#125150 vilket säkert är bra. Men den är nu rumphuggen så allt ser fel ut.
Stefan N skrev:Konstaterar att det är sådana här utfall från Bruse som gör att åtminstone jag vägrar att gå i svaromål gentemot vissa och som gör att tonen och trivseln här på forum ibland sjunker markant. Lik förbannat kan jag inte acceptera att jämföras med namnen ovan av en person som uppenbarligen är ofelbar i sina egna ögon. Nej, jag tänker inte kasta paj på dig Bruse, det är du inte värd. Vill du bli tagen på allvar så kan du börja bete dig efter de regler som du själv så ivrigt brukar hänvisa till avseende detta forum.
Det är tråkigt om du har den inställningen, men då har du inte förstått min poäng med liknelsen. För den står jag fast vid.

Men saken var den, att du inte gillade mina åsikter, vilket är din självklara rätt att tycka. Lika mycket som jag har rätt att ha mina åsikter och uttrycka dom.

Men jag och många andra ett fritt och demokratiskt samhälle kan aldrig acceptera att några försöker skrämma andra till tystnad för att andra uttrycker åsikter som inte behagar. När man försöker skrämma andra till tystnad med olika åtgärde allt från dolda anomyna fega förtäckta hot till folkmord, då lirar man i samma bana som nämnda hemska herrar. Kanske i en annan klass, men man lirar på samma bana.

Reglerna i forumet är enkla: acceptera andras åsikter. Klarar du inte denna enkla sak, låt bli då. Men försök inte tysta ned dom som inte delar dina åsikter.

Ditt inlägg ovan bekräftar bara min åsikt, att om du inte får som du vill, så vill du inte medverka i en ideel förening. Bra, du slipper! Men du gick i både svaromål och kastade paj. Vad tar du till nästa gång efter pajen?

Tonen i foruemt? Det är vad vi gör det till: acceptera andras åsikter, istället för at tkomma med förtäckta hot till tystnad.
Senast redigerad av bruse den söndag 20 augusti 2006 11:01, redigerad totalt 1 gånger.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Lars Ödlund

Inlägg av Lars Ödlund »

Bruse!

Visst ska man kunna uttrycka sin åsikt, självklart.

Men man behöver inte med vilka medel som helst försöka banka in den hos medskribenterna.

De flesta vet precis dina åsikter och vilka reaktioner man sätter igång ibland, precis som med Jim aka Acalea, det tråkiga är att "nya" besökare kanske inte precis lockas in i debatten då.

Här tycker jag (och kanske fler?) att SSS släppt det hela för långt, med en mängd städjobb för Jourmaster.

Foten skulle ha satts ned tidigare, kan man inte följa reglerna får man en (1) varning sedan adjöss, oavsett vilken position man har i SSS eller i samhället.

//Lasse
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Lars Ödlund skrev:Bruse!

Men man behöver inte med vilka medel som helst försöka banka in den hos medskribenterna.
Där håller jag inte med dig! Absolut inte. Så du menar att man ska låta de odemokratiska krafterna runt omkring oss, som vill tysta ned åsiktsfriheten, ska stå oemotsagda? Friheten är så grundläggande för mänskligheten, så jag tror inte många är villiga att ge upp den utan kamp.

Mins citat från någon fin tänkare: "jag delar inte din åsikt, men är beredd att dö för den". Tänkvärt tycker jag. Det är sådan flathet och feghet som ger antidemokraterna livsnäring.
Lars Ödlund skrev:Här tycker jag (och kanske fler?) att SSS släppt det hela för långt, med en mängd städjobb för Jourmaster.

Foten skulle ha satts ned tidigare, kan man inte följa reglerna får man en (1) varning sedan adjöss, oavsett vilken position man har i SSS eller i samhället.

//Lasse
Ja där var vi eniga. Halleljulja. :D

Men se de ur synvinkeln att Jourmastrarna är inte mer än männiksor, som du och jag, med egna privata liv. De sitter inte här klistrade 24 timmar/dygnet. Sen är det ibland säkert svårt att dra gränser. Annars får de ju bara skit å skäl! Vilket jag själv som aktiv i SSS får erfara. Jag har fått utskällning och underförstått att jag kommer vara orsaken tilla tt allt går åt helvete, för att jag under 24 timmar prioriterade mitt privatliv för Spårvägssällskapet. Hur kul är det då att vara aktiv? S jag har nog fått min beskärda del, utan att du sett å hört allt.
Lars Ödlund

Inlägg av Lars Ödlund »

bruse skrev:
Lars Ödlund skrev:Bruse!

Där håller jag inte med dig! Absolut inte. Så du menar att man ska låta de odemokratiska krafterna runt omkring oss, som vill tysta ned åsiktsfriheten, ska stå oemotsagda? Friheten är så grundläggande för mänskligheten, så jag tror inte många är villiga att ge upp den utan kamp.

Mins citat från någon fin tänkare: "jag delar inte din åsikt, men är beredd att dö för den". Tänkvärt tycker jag. Det är sådan flathet och feghet som ger antidemokraterna livsnäring.
Lars Ödlund skrev:Här tycker jag (och kanske fler?) att SSS släppt det hela för långt, med en mängd städjobb för Jourmaster.

//Lasse
Ja där var vi eniga. Halleljulja. :D

Men se de ur synvinkeln att Jourmastrarna är inte mer än männiksor, som du och jag, med egna privata liv. De sitter inte här klistrade 24 timmar/dygnet. Sen är det ibland säkert svårt att dra gränser. Annars får de ju bara skit å skäl! Vilket jag själv som aktiv i SSS får erfara. Jag har fått utskällning och underförstått att jag kommer vara orsaken tilla tt allt går åt helvete, för att jag under 24 timmar prioriterade mitt privatliv för Spårvägssällskapet. Hur kul är det då att vara aktiv? S jag har nog fått min beskärda del, utan att du sett å hört allt.
Om du eller jag säger vår åsikt en gång i tråden så har förhoppningsvis alla utom någon enstaka förstått, eller?

Och det finns ett bra sätt att minska arbetsbelastningen för jourmaster, jag tror jag nämnde det.

En (1) varning och sedan adjöss.

Idag kan man ju bära sig åt hur som helst, visst det kanske rensas i inlägget och man får en åthutning men sedan "på´t igen"

Det märkliga är att många av skribenterna här är "verksamma" även på många andra forum, utom ett par som av olika anledningar inte är det.

Men många av dessa iditoinlägg (Avser nu inte dina) förekommer bara här hos SSS, därför att man satt ned foten långt tidigare på andra håll.

Jag är som bekant med och administrerar ett annat forum så en del räkar jag ju veta om detta.

//Lasse
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Lars Ödlund skrev:Och det finns ett bra sätt att minska arbetsbelastningen för jourmaster, jag tror jag nämnde det.

Idag kan man ju bära sig åt hur som helst, visst det kanske rensas i inlägget och man får en åthutning men sedan "på´t igen"

Det märkliga är att många av skribenterna här är "verksamma" även på många andra forum, utom ett par som av olika anledningar inte är det.
Jag tror att våra Jourmstrar aktar sig för att gå för långt som på andra kända svenska forum, där man "kvastar" för bra, där ryker inlägg som inte brutit mot varken regel eller lag, utan som jag ser det, bara för att de misshagar kvasten.

Du får väl gemensamt kontakta Jourmatrarna och be om en liten uppstramning på policyn. Forumet är ju vårt eget, här kommer demokratin in, så vill flertalet strama upp, så tycker jag det skall göras.
Lars Ödlund skrev:Men många av dessa iditoinlägg (Avser nu inte dina) förekommer bara här hos SSS, därför att man satt ned foten långt tidigare på andra håll.
Lugn bara lugn, jag skriver idiotinlägg jag med. Och drabbas av Jourmastrarna. Jag är inte perfekt som det antydes i den andra tråden, långt ifrån. Så jag förstår inte vart folk fått det ifrån?

Men ser nu efteråt att jag nog klantat mig rejält. Det där inlägget som retade upp några, tror jag hamnade i fullständigt fel tråd! Jag står fortfarande för åsikten, så jag tar inte tillbak den, men den är i fel sammanhang. Tror jag... jag är förvirrad just nu. Det kan jag be om ursäkt för, att jag postade i fel tråd.

Och jag har fått besked från Jourmaster, att ingen ha rensat där... suck.. börjar bli senil.
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator

Inlägg av Jourmaster »

Kan Jourmaster få delta i deres høyst private diskussion?

En av årsakene til vår policy er at Spårvägsällskapets Forum egentlig er et åpent forum hvor gjester kan skrive, og det er så godt som umulig å stenge av gjester (dagens situasjon hvor det er registreringstvang skyldes som kjent den store mengde spam vi fikk). Og stenger vi av en registrert bruker, kommer han bare tilbake som gjest... I tillegg må man se litt på menneskene bak signaturene, med forskjell i alder, interesse og modenhet.

Å bare sende en advarsel, og neste gang si adjø kjennes ikke helt rett, siden flere kan trenge litt hjelp for å tilpasse seg dette "samhelle". Men noen av disse innleggene er nok ingen god reklame for "nye" besøkende. Det bør vi ta til oss og finne en løsning på.

Det er heller ingen forskjell på grad av kvasting etter vilken position man har i SSS eller i samhället. Også Bruse får sin del av kvasten, men som registrert bruker kommer meldingene til ham som PM eller mail, og ingen ser det.

Reglerna i forumet er enkle, men det er flere som ikke ser at akkurat de bryter med reglene. Hvis alle tenkte gjennom disse punktene før de trykker Skicka hadde vi spart oss mange unødvendige avsporinger:
  • Kan dette oppfattes som et personangrep?
    Er det skrevet på en trevlig måte?
    Respekterar jeg andras åsikter?
    Håller jeg meg till ämnet?
    Er dette bare en privat diskussion?
Spårvägsällskapets Forum sin policy er under konstant vurdering (og forhåpenligvis forbedring), og vi noterer oss det dere begge skriver. Ha en trivelig søndag!

Vennlig hilsen
Jourmaster
Jourhavande forummoderator.
Lars Ödlund

Inlägg av Lars Ödlund »

bruse skrev:
Lars Ödlund skrev:Och det finns ett bra sätt att minska arbetsbelastningen för jourmaster, jag tror jag nämnde det.

Jag tror att våra Jourmstrar aktar sig för att gå för långt som på andra kända svenska forum, där man "kvastar" för bra, där ryker inlägg som inte brutit mot varken regel eller lag, utan som jag ser det, bara för att de misshagar kvasten.

Du får väl gemensamt kontakta Jourmatrarna och be om en liten uppstramning på policyn. Forumet är ju vårt eget, här kommer demokratin in, så vill flertalet strama upp, så tycker jag det skall göras.
Lars Ödlund skrev:Men många av dessa iditoinlägg (Avser nu inte dina) förekommer bara här hos SSS, därför att man satt ned foten långt tidigare på andra håll.
Lugn bara lugn, jag skriver idiotinlägg jag med. Och drabbas av Jourmastrarna. Jag är inte perfekt som det antydes i den andra tråden, långt ifrån. Så jag förstår inte vart folk fått det ifrån?

Men ser nu efteråt att jag nog klantat mig rejält. Det där inlägget som retade upp några, tror jag hamnade i fullständigt fel tråd! Jag står fortfarande för åsikten, så jag tar inte tillbak den, men den är i fel sammanhang. Tror jag... jag är förvirrad just nu. Det kan jag be om ursäkt för, att jag postade i fel tråd.

Och jag har fått besked från Jourmaster, att ingen ha rensat där... suck.. börjar bli senil.
Med andra kända forum gissar jag att du avser Postvagnen, där är jag inte verksam annat än som skribent med väldigt långa mellanrum.

Jag jämför med Bussnack, vi har idag drygt 600 reggade skribenter, jag och mina admin kollegor har inte använt "kvasten" på 4-5 månader, oräknat dubbelpostningar eller inlägg där skribenten bett om kvastning pga copyrighthistorior och andra problem.
Vad beror nu detta på? Jo sannolikt därför att skribenterna vet vilken nivå som gäller och håller den.

Jag gissar att du inte skulle ha skrivit jmf med Stalin etc i något annat forum?

//Lasse
Användarens profilbild
Stefan N
Kontakt:

Inlägg av Stefan N »

Hmm, kommer ett inlägg härifrån också.
Jag är väl medveten om att Bruse egentligen inte menade illa men jag tycker att det var förbannat klumpigt och ville därför driva frågan till sin spets, väl medveten om att jag inte var med i den diskussionen från början men det började spåra ut *förlåt* från flera håll. Diskussion blev det och kanske tid för lite eftertanke.
Någongång måste man dock säga ifrån och förhoppningsvis kommer det ut något gott av det hela.

Jag vill dock bara kommentera att jag inte på något sätt kan se att jag skulle ha försökt att tysta någon, tvärtom har jag i ett flertal inlägg gjort passusen att jag accepterar att folk har andra åsikter, tanken att tysta någon har heller aldrig förespeglat mig. Jag har även vinnlagt mig om att försöka vara så tydlig och konkret som möjligt. Fick dessutom pisk för att jag i tråden om Trängselavgifter inte hade några konkreta förslag till lösningar. Nå, det var bara att svälja och skriva ihop ytterligare ett långt kreativt inlägg. Sedan blev har det blivit ganska tyst.

Citerar Bruses svar: "Men ser nu efteråt att jag nog klantat mig rejält. Det där inlägget som retade upp några, tror jag hamnade i fullständigt fel tråd! Jag står fortfarande för åsikten, så jag tar inte tillbak den, men den är i fel sammanhang. Tror jag... jag är förvirrad just nu. Det kan jag be om ursäkt för, att jag postade i fel tråd. "

OK, ursäkten godtages trots att jag inte riktigt förstår hur du menar men det blir nog bra. Jag får försöka gissa mig till både två och tre steg framåt hur du menar... :D

Så jag borstar väl tillbaka det översta lagret över platsen där stridsyxan är nedgrävd. Nå, ska vi gå och ta en öl nu Bruse?

Mvh Stefan
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Stefan N: sa du att du bjöd?
Användarens profilbild
Stefan N
Kontakt:

Inlägg av Stefan N »

Jag tror att du hör i syne... :D :D :D
Vi får försöka hitta någon lämplig kväll, kanske fler forumdeltagare vill vara med, så löser det sig säkert....
Användarens profilbild
Erik Sandblom

Inlägg av Erik Sandblom »

Jourmaster skrev: Reglerna i forumet er enkle, men det er flere som ikke ser at akkurat de bryter med reglene. Hvis alle tenkte gjennom disse punktene før de trykker Skicka hadde vi spart oss mange unødvendige avsporinger:
1. Kan dette oppfattes som et personangrep?
2. Er det skrevet på en trevlig måte?
3. Respekterar jeg andras åsikter?

1. Att bemöta ett felaktigt påstående kommer sannolikt tas personligt av den som sagt fel.

2. Man kan inte alltid bemöta felaktiga påståenden eller tillsnurrade resonemang, och vara trevlig samtidigt.

3. Jag möter många åsikter som är ogenomtänkta; dessa kan jag inte respektera.

Min far sa en gång: möt folk halvvägs. Det är visa ord. Men tänk om någon säger att Stockholms tunnelbana har bredspår. Då kan vi inte mötas halvvägs. Det är ingen tolkningsfråga. Det är fel helt enkelt, det är inte öppet för tolkningar. Den som sagt det är en klant. Den som vidhåller det säger kanske "jag menar egentligen bredare än smalspår" men då är man en clown (det heter smalspår, normalspår, bredspår). Jag kan inte rädda situationen, det enda som kan göras är att den som sagt fel backar. Jag kan inte "respektera åsikten", det är magplask helt enkelt.

Man kan inte alltid vara trevlig, den som kämpar för sanningen kommer alltid att trampa några människor på tårna.
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Erik Sandblom skrev:Min far sa en gång: möt folk halvvägs. Det är visa ord. Men tänk om någon säger att Stockholms tunnelbana har bredspår. Då kan vi inte mötas halvvägs. Det är ingen tolkningsfråga. Det är fel helt enkelt, det är inte öppet för tolkningar. Den som sagt det är en klant. Den som vidhåller det säger kanske "jag menar egentligen bredare än smalspår" men då är man en clown (det heter smalspår, normalspår, bredspår). Jag kan inte rädda situationen, det enda som kan göras är att den som sagt fel backar. Jag kan inte "respektera åsikten", det är magplask helt enkelt.

Man kan inte alltid vara trevlig, den som kämpar för sanningen kommer alltid att trampa några människor på tårna.
Man kan faktiskt påstå att en som säger att tunnelbanan har bredspår har klantat sig utan att för den skull behöva påstå att den personen är en klant. Det är rätt stor skillnad mellan att säga att en person har gjort något fel och att det är fel på den personen i sig.

Man kan faktiskt vara trevlig och visa respekt för andra utan att behöva tro på allt de säger, och det går att tillrättavisa folk på ett trevligt sätt.

Om viljan finns alltså.

Mvh Tim
Användarens profilbild
Erik Sandblom

TimK skrev:
Erik Sandblom skrev:Min far sa en gång: möt folk halvvägs. Det är visa ord. Men tänk om någon säger att Stockholms tunnelbana har bredspår. Då kan vi inte mötas halvvägs. Det är ingen tolkningsfråga. Det är fel helt enkelt, det är inte öppet för tolkningar. Den som sagt det är en klant. Den som vidhåller det säger kanske "jag menar egentligen bredare än smalspår" men då är man en clown (det heter smalspår, normalspår, bredspår). Jag kan inte rädda situationen, det enda som kan göras är att den som sagt fel backar. Jag kan inte "respektera åsikten", det är magplask helt enkelt.

Man kan faktiskt påstå att en som säger att tunnelbanan har bredspår har klantat sig utan att för den skull behöva påstå att den personen är en klant. Det är rätt stor skillnad mellan att säga att en person har gjort något fel och att det är fel på den personen i sig.

Man kan faktiskt vara trevlig och visa respekt för andra utan att behöva tro på allt de säger, och det går att tillrättavisa folk på ett trevligt sätt.

Om viljan finns alltså.

Okej jag kanske kan lära mig ett och annat då.

Det svåra ligger i att den som säger fel inte kan acceptera det. Hur gör man då?
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Erik Sandblom skrev:
TimK skrev:

Om viljan finns alltså.

Okej jag kanske kan lära mig ett och annat då.

Det svåra ligger i att den som säger fel inte kan acceptera det. Hur gör man då?
Då brukar jag anstränga mig till att strunta i den personens inlägg i fortsättningen.

Om du tycker att någon har fel, och har påtalat detta för dem, och de inte accepterar detta utan påstår att det är DU som har fel, men du kan ändå inte se att du har fel...ja då finns det faktiskt inte mycket kvar att diskutera. Bäst att hålla tyst och låta den okunnige gå sin väg så att säga. :-)

Grejen är att vi allihopa lägger tonen här i Forum. Vill vi ha ett någorlunda trevligt ställe att hänga på, då åligger det oss alla att se till att vi är någorlunda trevliga mot varandra, hur svårt det än må vara...och det är det ibland för oss alla misstänker jag.

Mvh Tim
Användarens profilbild
Stefan N
Kontakt:

Inlägg av Stefan N »

Citat: Det svåra ligger i att den som säger fel inte kan acceptera det. Hur gör man då? Slut Citat!

Vad sägs om att gå en kurs ? *ler med hela ansiktet och hoppas att den lustifikationen når fram*

Nå, jag läste dina och Tims inlägg ovan och jag insåg att jag förmodligen hör till antingen klant- eller clown-lägret. Detta eftersom jag har en annan uppfattning än vad du har avseende trängselavgifternas eventuella införande eller ej. Backa skulle jag visst göra också. Tycker att det är tråkigt att läsa din kommentar att du 'inte kan respektera åsikten' för att en annan person i dina ögon har 'fel'. Jag hoppas att det bara var en liten lapsus i hastigheten och inte ett mentalt självmål.

Jag accepterar att du och andra har en annan uppfattning om t.ex trängselavgifterna, jag håller dock inte med er i sakfrågan vilket borde ha framgått vid det här laget. Det jag tycker är lite tråkigt är att du inte ser vad trängselavgifterna orsakar för problem utan bara ser till de fördelar (jodå, det finns sådana också). Om man får komma med en raljerande jämförelse så är det som att diskutera godis med en treåring på en onsdag.

OK?
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Stefan N skrev:Citat: Det svåra ligger i att den som säger fel inte kan acceptera det. Hur gör man då? Slut Citat!

Vad sägs om att gå en kurs ? *ler med hela ansiktet och hoppas att den lustifikationen når fram*

Nå, jag läste dina och Tims inlägg ovan och jag insåg att jag förmodligen hör till antingen klant- eller clown-lägret. Detta eftersom jag har en annan uppfattning än vad du har avseende trängselavgifternas eventuella införande eller ej. Backa skulle jag visst göra också. Tycker att det är tråkigt att läsa din kommentar att du 'inte kan respektera åsikten' för att en annan person i dina ögon har 'fel'. Jag hoppas att det bara var en liten lapsus i hastigheten och inte ett mentalt självmål.

Jag accepterar att du och andra har en annan uppfattning om t.ex trängselavgifterna, jag håller dock inte med er i sakfrågan vilket borde ha framgått vid det här laget. Det jag tycker är lite tråkigt är att du inte ser vad trängselavgifterna orsakar för problem utan bara ser till de fördelar (jodå, det finns sådana också). Om man får komma med en raljerande jämförelse så är det som att diskutera godis med en treåring på en onsdag.

OK?
Hej Stefan,

Frågan om trängselavgifter är nog inte den typ av fråga som Erik och jag tänkte på när vi skrev våra inlägg, utan vi tänkte nog mer på rena faktafrågor, som t.ex. frågan om tubens spårvidd som Erik berör i sitt inlägg.

Att åtminstone jag skulle ha mindre respekt för din åsikt i exempelvis trängselavgiftsfrågan stämmer verkligen inte. Jag håller bestämt inte med dig men jag respekterar det faktum att du har dragit dina slutsatser och att dessa skiljer sig från mina.

OK? :-)

Mvh Tim

PS Har inte hunnit svara på ditt långa inlägg i trängseltråden, men det kommer tids nog. DS
Användarens profilbild
Stefan N
Kontakt:

Inlägg av Stefan N »

Hmm, smisk fick man direkt...
Ibland måste man verkligen vara tydlig och kommentera och citera, det inser jag. Det var alltså Eriks inlägg ovan med följande lydelse:

Citat-->
Den som sagt det är en klant. Den som vidhåller det säger kanske "jag menar egentligen bredare än smalspår" men då är man en clown (det heter smalspår, normalspår, bredspår). Jag kan inte rädda situationen, det enda som kan göras är att den som sagt fel backar. Jag kan inte "respektera åsikten", det är magplask helt enkelt.
<-- Slut citat

...som jag hade synpunkter på... Det var uppenbarligen fel av mig att blanda in ett annat inlägg i detta, det rörde tydligen till det lite.

Alltså har jag absolut inte haft några tankar på att du inte skulle ha respekt för mina åsikter, jag upprepar... absolut inte.... Man har olika åsikter, so be it... och får du tid får du gärna komma med lite kommentarer i tråden om trängselavgifterna.

Sams nu? :D
Användarens profilbild
Erik Sandblom

TimK skrev:Då brukar jag anstränga mig till att strunta i den personens inlägg i fortsättningen.

Om du tycker att någon har fel, och har påtalat detta för dem, och de inte accepterar detta utan påstår att det är DU som har fel, men du kan ändå inte se att du har fel...ja då finns det faktiskt inte mycket kvar att diskutera. Bäst att hålla tyst och låta den okunnige gå sin väg så att säga. :-)

Grejen är att vi allihopa lägger tonen här i Forum. Vill vi ha ett någorlunda trevligt ställe att hänga på, då åligger det oss alla att se till att vi är någorlunda trevliga mot varandra, hur svårt det än må vara...och det är det ibland för oss alla misstänker jag.

Att tyst genomlida att någon pratar rappakalja kräver sin man/kvinna, och det går ju lite mot diskussionsgruppens idé. Man ska ju diskutera. Men det trillar ner ett mynt för mig när du säger att vi allihopa lägger tonen. Som man bäddar får man ligga.

Stefan, som jag skrev privat till dig, så är det inte du som föranleder mina funderingar. Vad jag vill med dessa inlägg är att fundera över rena faktafel, och hur man förhåller sig till påståendet att faktafel bara är en fråga om personligt tyckande.
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Erik Sandblom skrev:
TimK skrev:Då brukar jag anstränga mig till att strunta i den personens inlägg i fortsättningen.

Att tyst genomlida att någon pratar rappakalja kräver sin man/kvinna, och det går ju lite mot diskussionsgruppens idé. Man ska ju diskutera. Men det trillar ner ett mynt för mig när du säger att vi allihopa lägger tonen. Som man bäddar får man ligga.
Väl talat. Det är inte lätt för någon, tror jag, att stillatigande se på när någon pratar strunt på det sättet. Men grejen är att när man väl har märkt att här är en person som det inte lönar sig för en att diskutera med, ja då gör man klokast i att sluta göra det. Man har ju redan lagt fram sin syn på saken en gång, det får räcka. Är det en riktig klantskalle över huvud taget, ja då brukar det märkas av andra också så småningom och vederbörande person tappar all trovärdighet. Det är bara att låta den processen ha sin gång.

Blir det inte så, då brukar det handla om att ett helt forum tagits över av idioter och då är det ingen idé att ens vara kvar. Men dit är det nog rätt långt för oss här i Forum tror jag. :-)

Mvh Tim
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Stefan N skrev:Hmm, smisk fick man direkt...
Smisk? Har jag väl inte bjudit på...trodde du var en gift man! :-P
Stefan N skrev:Sams nu? :D
Självklart!

Mvh Tim
Låst