Extra TramGram

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
bruse

Extra TramGram

Inlägg av bruse »

Inom 24 timmar, skickas ett extra valnummer av TramGram ut. Vill ni säkerställa er ett eget fritt exemplar av detta e-postnyhetsbrev, starta en gratis prenuemration NU!

http://www.tram.nu/tramgram/

Redaktör Bruse
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Martin Bernandersson

Naturligtvis...

Inlägg av Martin Bernandersson »

...så handlade den ovan nämnda valguiden endast om kollektivtrafiken i kungliga huvudstaden. Jag tycker att det är väldigt illa att ni enbart fokuserar på Stockholm när ni skickar ut en valguide gällande kollektivtrafik. TramGram är ett nyhetsbrev för spårvagnsrelaterade nyheter, och då tycker jag att det inte är mer än rätt att inkludera även de andra städerna med spårburen kollektivtrafik i Sverige.

Annars tycker jag att det är ett väldigt bra initiativ!

Disclaimer: Jag skickar inte denna åsikten direkt till redaktionen eftersom jag vill delge samtliga forums medlemmar min åsikt, samt eftersom jag är 99,9% säker på att redaktören läser mitt inlägg.

/Martin
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Ser att du är från Norrköping. Du är välkommen med material för en Valguide för Norrköping också. Så skickar jag ut ännu ett extranummer! Mer än gärna!

Gäller för övrigt alla andra städer också, exempelvis Göteborg.

Problemet är som alltid i dessa sammanhang när man är ideel, och gör allt på kvällar och nätter: att få tidena tt räcka till och att få tillgång till material. Det senare är värst.

Använd e-postfunktionen här i Forum, det funkar fint.
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

Martin, kan inte du ta reda på orsakerna bakom att det bara handlar om Stockholm innan du börjar prata om att "det ser illa ut" etc!? Välkommen och hjälp till själv som sagt! Trist med dessa gnällspikar som inget vet!

Otacksamhet är världens lön!

Mvh/Johan Eriksson
Martin Bernandersson

Inlägg av Martin Bernandersson »

bruse skrev:Ser att du är från Norrköping. Du är välkommen med material för en Valguide för Norrköping också. Så skickar jag ut ännu ett extranummer! Mer än gärna!

Problemet är som alltid i dessa sammanhang när man är ideel, och gör allt på kvällar och nätter: att få tidena tt räcka till och att få tillgång till material. Det senare är värst.
Ja, idén är god och jag skulle gärna göra det, men jag har absolut inte tid, tyvärr. Jag förstår mycket väl dina/era problem med informationssamlandet. Det jag menade var att det var endast inriktat på Stockholm utan att ens orda om de andra städerna. Det jag saknade var en förklaring varför de andra städerna inte tagits med. (m.a.o. den förklaring du gav ovan) Ett tips inför nästa val är att i god tid innan valet begära hjälp med att samla in information även från övriga svenska spårvägsstäder.

Annars är det som sagt väldigt bra jobbat och jag beundrar dig som har tid (eller tar dig tiden) att lägga ner såpass mycket jobb på Forum och TramGram och allt annat du gör.

/Martin
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Martin Bernandersson skrev:Ett tips inför nästa val är att i god tid innan valet begära hjälp med att samla in information även från övriga svenska spårvägsstäder.
Ambitionsnivån var sådan för ett par år sedan. Men personliga förhållanden för oss inblandade sänkte tyvärr den nivån rejält.
Skriv svar