Under några dagars besök i den svenska huvudstaden lyckades jag fånga in uppemot 160 olika motiv med min mobbe. En del fotade jag helt med baktanken att lägga ut på detta forum som bildgåta.
Vi tar här och börjar med en knepig sak:
Frågorna är nu:
(1) Från vilken station är denna bild tagen?
(2) Varifrån kommer tågen som rullar på detta spår?
/Niklas
Senast redigerad av Niklas Karlsson den fredag 04 augusti 2006 15:12, redigerad totalt 2 gång.
Gissar på bana 3 , någon av de senaste byggda stationerna Huvudsta-Rissne.
Skulle kunna dra till med Duvbo
Norrspåret och infarten till Duvbo mot Hjulsta
/a32
'8+8' - är inte det en kilometerskylt? Isåfall så tycker jag att svaret på (1) borde vara en av Bergshamra, Hallonbergen eller Duvbo. Jag får en känsla av Bergshamra.
Jag får också en känsla att vi tittar norrut, och det verkar definitivt vara det högra spåret, så jag säger Mörby centrum på (2).
andreaspain skrev:'8+8' - är inte det en kilometerskylt? Isåfall så tycker jag att svaret på (1) borde vara en av Bergshamra, Hallonbergen eller Duvbo. Jag får en känsla av Bergshamra.
Jag får också en känsla att vi tittar norrut, och det verkar definitivt vara det högra spåret, så jag säger Mörby centrum på (2).
andreaspain skrev:'8+8' - är inte det en kilometerskylt? Isåfall så tycker jag att svaret på (1) borde vara en av Bergshamra, Hallonbergen eller Duvbo. Jag får en känsla av Bergshamra.
Jo det är avståndet från tce,kungsan.
Nej, bana 1 och 2 har sin nollpunkt vid Slussen.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Jo det är avståndet från tce,kungsan.
Nej, bana 1 och 2 har sin nollpunkt vid Slussen.
Tack för korrigeringen,det är inte lätt när man inte har sin tri-tub i närheten.
A32 skrev:Gissar på bana 3 , någon av de senaste byggda stationerna Huvudsta-Rissne.
Skulle kunna dra till med Duvbo
Norrspåret och infarten till Duvbo mot Hjulsta
/a32
Bingo! Bilden är tagen vid infarten (från Sundbybergs centrum) till Duvbo.