Fototips
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Fototips
Under vecka 9 så går Linje 21, Lidingöbanan, med V3 tåg hela dagen till kl 19.00. Vid Brevik är det normalt tågmöten.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
-
- TimK
- Kontakt:
Nu har inte jag jobbat fast på Lidingö på ett tag, men jag vill minnas att det har varit vanligt att man kör med trevagnarståg under de veckor då man kan räkna med ett ökat resande på dagen, som t.ex. skollov, och de sista veckorna med sommartidtabell (de flesta är tillbaka från semestern, men man kör fortfarande med ett reducerat antal avgångar, så man kör längre tåg för att kompensera detta).
Så jag gissar att det beror på sportlovet.
Mvh Tim
Mvh Tim
Hängde inte riktigt med på slutet men:TimK skrev:/.../
Om gissningen avser huruvida det är sportlov i Stockholms län nästa vecka (vecka 9), kan jag verifiera att det är korrekt.
Om gissningen avser att det är orsaken till trevagnstågen, kan jag i likhet med dig enbart kvalificerat gissa att det är orsaken.
mvh/ Jörgen G