Fototips

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
AGR
Kontakt:

Fototips

Inlägg av AGR »

Under vecka 9 så går Linje 21, Lidingöbanan, med V3 tåg hela dagen till kl 19.00. Vid Brevik är det normalt tågmöten.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 20:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Nu har inte jag jobbat fast på Lidingö på ett tag, men jag vill minnas att det har varit vanligt att man kör med trevagnarståg under de veckor då man kan räkna med ett ökat resande på dagen, som t.ex. skollov, och de sista veckorna med sommartidtabell (de flesta är tillbaka från semestern, men man kör fortfarande med ett reducerat antal avgångar, så man kör längre tåg för att kompensera detta).

Så jag gissar att det beror på sportlovet.

Mvh Tim
Användarens profilbild
Jörgen_G

Inlägg av Jörgen_G »

TimK skrev:/.../
Så jag gissar att det beror på sportlovet.
Hängde inte riktigt med på slutet men:
Om gissningen avser huruvida det är sportlov i Stockholms län nästa vecka (vecka 9), kan jag verifiera att det är korrekt.
Om gissningen avser att det är orsaken till trevagnstågen, kan jag i likhet med dig enbart kvalificerat gissa att det är orsaken.

mvh/ Jörgen G
Skriv svar