SL-linje 322 till Drottningholm?

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
NerdBoy

SL-linje 322 till Drottningholm?

Inlägg av NerdBoy »

På midsommarafton stod jag och väntade på en buss vid Brommaplan och noterade hur en vilsen "322 Drottningholm" åkte runt och försökte hitta sin hållplats. Förmodligen var det så enkelt att det inte fanns någon sådan eftersom linjen inte verkar finnas "på riktigt", det finns t.ex. ingen officiell tidtabell för den. Är det någon här som vet om den var en engångsföreteelse för att det var mycket folk på midsommar eller går den mer regelbundet än så?
LarsM

Re: SL-linje 322 till Drottningholm?

Inlägg av LarsM »

NerdBoy skrev:På midsommarafton stod jag och väntade på en buss vid Brommaplan och noterade hur en vilsen "322 Drottningholm" åkte runt och försökte hitta sin hållplats. Förmodligen var det så enkelt att det inte fanns någon sådan eftersom linjen inte verkar finnas "på riktigt", det finns t.ex. ingen officiell tidtabell för den. Är det någon här som vet om den var en engångsföreteelse för att det var mycket folk på midsommar eller går den mer regelbundet än så?
Åkte med den i helgen sjläv så den rullar.
Här finns linjebeskr.
http://sl.se/ficktid/l-besk/322.pdf
Användarens profilbild
NerdBoy

Re: SL-linje 322 till Drottningholm?

Inlägg av NerdBoy »

LarsM skrev:Åkte med den i helgen sjläv så den rullar.
Här finns linjebeskr.
http://sl.se/ficktid/l-besk/322.pdf
Tack för länken! :-)
37368

Inlägg av 37368 »

Intressant det här, visste inte att det fanns linjebeskrivningar för varje linje!

Jag tittade på linjeberskrivninge för 553B, d.v.s. linjen jag åker till jobbet varje morgon. Där står det att bussen skall vänta in pendeltåg som är max 5 eller 10 minuter försenat (beroende på turtätheten).

Jag kan bara konstatera att så praktiskt taget ALDRIG sker (att bussen väntar in tåget alltså, inte att pendeltåget är mindre än 5 eller 10 minuter sent, även om det ofta känns som om det heller aldrig sker :twisted: )!
Skriv svar